365 269 läst · 1 205 svar
365k läst
1,2k svar
Vad betalar ni för Verisure / månad?
Vårt avtal löpte ut 30 juni i år. Och vi har papper från Verisure att vi inte har avtal med dem från 1 juli 2022. De har fortfarande inte varit hos oss och tagit bort klistermärken eller hämtat simkortsmodulen (som de sa att de skulle göra) och allting fungerar än så länge precis som vanligt 
Hur mycket betalar du idag om man får lov att fråga? om det är en 50% sänkning låter det ganska schysst men om du vanligtvis betalar 350-400 hade jag kastat deras erbjudande och kört på tex safe.land.B BTR skrev:
Fick idag (efter säkert 5 påringningar) en säljare i luren från Verisure som ville sälja på mig larmtjänsten IGEN, när jag sagt upp den för 4 månader sen (299/mån, 6 mån gratis först). Lite oklart hur dom tänker, men dom vill såklart sälja.
Jag försökte få klarhet i om min app och larmnotis skulle fortsätta funka utan att jag betalade, och han var väldigt vag på den punkten. Till slut, efter att han pratat med en kollega, så skall appen funka som vanligt, med notiser för larm men ingen larmcentral som kan skicka brandkår etc.
Det skulle även bokas in nån som kommer ut å plockar ner dekaler å hämta simkort, får se om det händer
Jag försökte få klarhet i om min app och larmnotis skulle fortsätta funka utan att jag betalade, och han var väldigt vag på den punkten. Till slut, efter att han pratat med en kollega, så skall appen funka som vanligt, med notiser för larm men ingen larmcentral som kan skicka brandkår etc.
Det skulle även bokas in nån som kommer ut å plockar ner dekaler å hämta simkort, får se om det händer
Hmm
Så du sa upp abonnemanget för 4 månader sedan men ingen har varit där och plockat ner dekaler?Markus Brodén skrev:
Fick idag (efter säkert 5 påringningar) en säljare i luren från Verisure som ville sälja på mig larmtjänsten IGEN, när jag sagt upp den för 4 månader sen (299/mån, 6 mån gratis först). Lite oklart hur dom tänker, men dom vill såklart sälja.
Det skulle även bokas in nån som kommer ut å plockar ner dekaler å hämta simkort, får se om det händer![]()
Ringde för någon vecka sedan och fick ned priset från 1763kr i kvartalet till 897kr utan framtida prishöjningar och fria batteribyten
Ringde även Telia för att säga upp fibern 100/100. Gick från 499kr i månaden till 299kr.
Nöjd än sålänge.
Ringde även Telia för att säga upp fibern 100/100. Gick från 499kr i månaden till 299kr.
Nöjd än sålänge.
Medlem
· Sverige
· 4 326 inlägg
Verisure har en märklig prissättningsmodell. De matar på tills kunderna undrar vad fan som står på… sedan backar de tillbaka på typ halva priset: om man hör av sig och hotar att hoppa av totalt, märk väl. Hur mycket enklare hade det inte varit för dom att köra en rak, ärlig och transparent prissättning.
Fullkomligt bisarrt med deras notifieringar att ”nu har vi justerat avgifterna”… väntade mig neråt eftersom jag just betalt av hela rasket och äger anläggningen men nejdå, det var ytterligare en femtiolapp i månaden. Det var då jag tog samtalet och det gav en grym utdelning - halvering av månadskostnaden. Men hoppar nog av helt och hållet inom närmaste året, det är fortfarande dyrt för vad de erbjuder.
Ska dock sägas att vid de larmtillfällen som varit (klantgrejer, gäster som löser larmet utanför våra vanliga programmerade tider etc) så har deras larmcentral varit bra på hugget och krävt verifiering via röstenheten på en minut max. Jag kan förstå att bemanning av dessa larmcentraler inte är gratis.
Fullkomligt bisarrt med deras notifieringar att ”nu har vi justerat avgifterna”… väntade mig neråt eftersom jag just betalt av hela rasket och äger anläggningen men nejdå, det var ytterligare en femtiolapp i månaden. Det var då jag tog samtalet och det gav en grym utdelning - halvering av månadskostnaden. Men hoppar nog av helt och hållet inom närmaste året, det är fortfarande dyrt för vad de erbjuder.
Ska dock sägas att vid de larmtillfällen som varit (klantgrejer, gäster som löser larmet utanför våra vanliga programmerade tider etc) så har deras larmcentral varit bra på hugget och krävt verifiering via röstenheten på en minut max. Jag kan förstå att bemanning av dessa larmcentraler inte är gratis.
Nej inte än.Kashew skrev:
Helt korrekt, var 3 mån uppsägningstid, och ingen har varit här ännu. Gör väl inget om lapparna sitter kvar heller.Kashew skrev: