Byggahus.se
Vårt avtal löpte ut 30 juni i år. Och vi har papper från Verisure att vi inte har avtal med dem från 1 juli 2022. De har fortfarande inte varit hos oss och tagit bort klistermärken eller hämtat simkortsmodulen (som de sa att de skulle göra) och allting fungerar än så länge precis som vanligt :D
 
  • Gilla
Kashew
  • Laddar…
B
Har sagt upp Verisure för tre månader sedan men blev idag uppringd med ett erbjudande om 6 månader gratis och därefter 299:- i månaden om jag fortsatte vara kund hos dom.
 
B BTR skrev:
Har sagt upp Verisure för tre månader sedan men blev idag uppringd med ett erbjudande om 6 månader gratis och därefter 299:- i månaden om jag fortsatte vara kund hos dom.
Hur mycket betalar du idag om man får lov att fråga? om det är en 50% sänkning låter det ganska schysst men om du vanligtvis betalar 350-400 hade jag kastat deras erbjudande och kört på tex safe.land.
 
B
Jag har betalat 399 i månaden idag.
Jag kommer inte hoppa på erbjudandet.
 
Fick äntligen ändan ur idag och ringde Verisure. Fick ned priset från 1 846 till 1 197 kr/kvartal. Känns hyfsat ändå.
 
Redigerat:
  • Wow
Kashew
  • Laddar…
J jocke31 skrev:
Fick äntligen ändan ur idag och ringde Verisure. Fick ned priset från 1 846 till 1 197 kr/mån. Känns hyfsat ändå.
Inte illa, nästan 8000 kr sparat per år är jvligt bra.
 
Men att betala 14 364:- per år efter reduceringen är ändå rätt saftigt.
 
R roli skrev:
Men att betala 14 364:- per år efter reduceringen är ändå rätt saftigt.
My bad - sorry - det är per kvartal och inte per månad. Skrev fel - har ändrat nu.
399 kr/mån ska det vara. Så 4 788 kr/år blev det.
 
  • Gilla
Kashew
  • Laddar…
J jocke31 skrev:
Fick äntligen ändan ur idag och ringde Verisure. Fick ned priset från 1 846 till 1 197 kr/kvartal. Känns hyfsat ändå.
Nyfiken! Vad sa du för något för att få det att hända?
 
M Mdug skrev:
Nyfiken! Vad sa du för något för att få det att hända?
Jag sade att jag tyckte det blivit dyrt och att jag funderade på att säga upp avtalet.
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Fick idag (efter säkert 5 påringningar) en säljare i luren från Verisure som ville sälja på mig larmtjänsten IGEN, när jag sagt upp den för 4 månader sen (299/mån, 6 mån gratis först). Lite oklart hur dom tänker, men dom vill såklart sälja.
Jag försökte få klarhet i om min app och larmnotis skulle fortsätta funka utan att jag betalade, och han var väldigt vag på den punkten. Till slut, efter att han pratat med en kollega, så skall appen funka som vanligt, med notiser för larm men ingen larmcentral som kan skicka brandkår etc.

Det skulle även bokas in nån som kommer ut å plockar ner dekaler å hämta simkort, får se om det händer :)
 
  • Gilla
Kashew och 1 till
  • Laddar…
Hmm
Embee Markus Brodén skrev:
Fick idag (efter säkert 5 påringningar) en säljare i luren från Verisure som ville sälja på mig larmtjänsten IGEN, när jag sagt upp den för 4 månader sen (299/mån, 6 mån gratis först). Lite oklart hur dom tänker, men dom vill såklart sälja.
Jag försökte få klarhet i om min app och larmnotis skulle fortsätta funka utan att jag betalade, och han var väldigt vag på den punkten. Till slut, efter att han pratat med en kollega, så skall appen funka som vanligt, med notiser för larm men ingen larmcentral som kan skicka brandkår etc.

Det skulle även bokas in nån som kommer ut å plockar ner dekaler å hämta simkort, får se om det händer :)
Så du sa upp abonnemanget för 4 månader sedan men ingen har varit där och plockat ner dekaler?
 
Ringde för någon vecka sedan och fick ned priset från 1763kr i kvartalet till 897kr utan framtida prishöjningar och fria batteribyten
Ringde även Telia för att säga upp fibern 100/100. Gick från 499kr i månaden till 299kr.
Nöjd än sålänge.
 
  • Gilla
tergo och 6 till
  • Laddar…
Verisure har en märklig prissättningsmodell. De matar på tills kunderna undrar vad fan som står på… sedan backar de tillbaka på typ halva priset: om man hör av sig och hotar att hoppa av totalt, märk väl. Hur mycket enklare hade det inte varit för dom att köra en rak, ärlig och transparent prissättning.

Fullkomligt bisarrt med deras notifieringar att ”nu har vi justerat avgifterna”… väntade mig neråt eftersom jag just betalt av hela rasket och äger anläggningen men nejdå, det var ytterligare en femtiolapp i månaden. Det var då jag tog samtalet och det gav en grym utdelning - halvering av månadskostnaden. Men hoppar nog av helt och hållet inom närmaste året, det är fortfarande dyrt för vad de erbjuder.

Ska dock sägas att vid de larmtillfällen som varit (klantgrejer, gäster som löser larmet utanför våra vanliga programmerade tider etc) så har deras larmcentral varit bra på hugget och krävt verifiering via röstenheten på en minut max. Jag kan förstå att bemanning av dessa larmcentraler inte är gratis.
 
  • Gilla
Embee och 1 till
  • Laddar…
Kashew Kashew skrev:
Hmm


Så du sa upp abonnemanget för 4 månader sedan men ingen har varit där och plockat ner dekaler?
Nej inte än.
Kashew Kashew skrev:
Hmm


Så du sa upp abonnemanget för 4 månader sedan men ingen har varit där och plockat ner dekaler?
Helt korrekt, var 3 mån uppsägningstid, och ingen har varit här ännu. Gör väl inget om lapparna sitter kvar heller.
 
  • Haha
Kashew
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.