Jag har en FTX Heru 100 från 2015 som börjar låta lite skumt. Det är trumman i mitten som har en drivrem och där är det ett sorts gnissel. Någon som har erfarenhet av dessa ventilationsaggregat?
Jag bifogar en kort film.
Bor i norra Stockholm så känner du till någon duktig ventilationsfirma så är jag tacksam att få namn.
Jag bifogar en kort film.
Bor i norra Stockholm så känner du till någon duktig ventilationsfirma så är jag tacksam att få namn.
Ja självklart. Stängde av aggregatet på displayen. De va första gången som jag öppnade för att byta filter.O olotor skrev:
Snurrar du på rotorn snurrar även lilla motorn som driver rotorn. Det ska inte rassla eller låta konstigt.
Jag är inte nån xprt, Skrapljudet låter för mej mer som trumman tar i väggen på vänster eller höger sida. Tryck lite lätt på väggen när du snurrar och se om ljudet ändrar sig?O olotor skrev:
Renoverare
· västra götaland
· 668 inlägg
En ny motor kostar ca 2 300 kr.
På forumet har jag sett trådar om att byta lager på fläktarna. Det här är rotormotorn.
Men det kanske är på ungefär samma sätt. Jag har beställt en ny motor. Kommer att testa att byta lager på den gamla.
På forumet har jag sett trådar om att byta lager på fläktarna. Det här är rotormotorn.
Men det kanske är på ungefär samma sätt. Jag har beställt en ny motor. Kommer att testa att byta lager på den gamla.