2 350 läst · 26 svar
2k läst
26 svar
Fasadbyte - vad är rimligt och vad tänka på?
Sida 1 av 2
Hej!
Vi ska anlita en firma för fasadbyte. Fick en referens från granne men vi tyckte offerten var dyr. Tänkte rimlighetspröva den här. Priset på virke har ju gått upp. Vad ska man tänka på?
Det som ingår i offerten vi fått är;
Två triangel fasader på 1,5 plan villa. Trä. Stående panel.
Container
Ställning
4 nya fönster ink montering
Målning
Pris 233000kr efter ROT.
Obs! Bytet är altså bara på övervåningen två triangel delar, inte hela huset.
Vi ska anlita en firma för fasadbyte. Fick en referens från granne men vi tyckte offerten var dyr. Tänkte rimlighetspröva den här. Priset på virke har ju gått upp. Vad ska man tänka på?
Container
Ställning
Målning
Pris 233000kr efter ROT.
Redigerat:
Funderade först på om offerten är så orimlig att de inte vill ha jobbet? Sen funderade jag på om virkespriser gör att det kanske är så här dyrt? Vad tror ni?
Tyckte det lät dyrt för hela huset, men tänkte att det kanske är så det kostar med hantverkare. Såg sen att det bara gällde själva övervåningen så det är ju knappt nå virke att tala om!
Nä du blir blåst enligt mig! Ta in fler offerter skulle tycka att allt över 100k är överpris beroende på fönster
Nä du blir blåst enligt mig! Ta in fler offerter skulle tycka att allt över 100k är överpris beroende på fönster
Har skickat pm med tips om ett företag, om du vill ta in en alternativ offert.
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 4 792 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 4 792 inlägg
B Byggis1976 skrev:Hej!
Container
Ställning
Målning
Pris 233000kr efter ROT.
Varför äger man ens ett hus om man inte ens utför såna här jobb själv? Alla kan byta fasad själv och oftast med bättre resultat än när en hantverkare ska stressa ihop något task.