Byggahus.se
En långhårig katt med ett uttrycksfullt ansikte tittar in genom ett fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Doris vill kommma iiiin nuuuu

• Gilla
  • Älska
  • Haha
  • Wow
Igen och 20 till
  • Laddar…
Solkatt :)

Katt ligger på rygg i solen på en träaltan.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Igen och 14 till
  • Laddar…
Mikael_L
Nu måste jag fråga dig Snigla.
Fick jag något om bakfoten, eller har den katt ni haft i flera år (en hemlös var det väl?) dött?

J
Mikael_L Mikael_L skrev:
Fick jag något om bakfoten, eller har den katt ni haft i flera år (en hemlös var det väl?) dött?
Det var hunden och pappa tror jag :cry:

• Älska
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Vanlig kväll utanför Borlänge.
En långhårig katt ligger avslappnat på ett mörkt golv i ett hem.
Skapa konto

Bärra på rygg, bredvid bordet, med lite tonfisk i magen.
Jag delade burken broderligt med Bärra och Rasmus, dock valde jag att äta min på smörgås, med både majonnäs, ananas, svartpeppar och ost på, samt ugnsvarm. :)

• Älska
  • Gilla
Kramla och 13 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Som Jonobe sa ovan.. hunden och pappa har avlidit.. :cry:
Men katten lever och mår bra! (y)

• Älska
  • Gilla
Kramla och 7 till
  • Laddar…
J
Snigla Snigla skrev:
Jag vill minnas att Nisse inte var inne så mycket förut pga allergier - har han fått komma in lite mer efter allt det tråkiga?

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
J Jonobe skrev:
Jag vill minnas att Nisse inte var inne så mycket förut pga allergier - har han fått komma in lite mer efter allt det tråkiga?
Han får komma in i främst ena halvan.. för lite bus, kel.. putsning o sova och provsmaka mina middagar :oops:

Han får inte vara i sovrummet (även om han nu tyckte han skulle smita in där när vi sov och han lyckats få upp dörren o fotpallen..).

Vi ska oxå sätta en kattlucka på logens vägg.. om han vill ta sig in där o jaga möss.. eller bara få lite skydd mot regn o snö. Det är inte uppvärmt, men han brukar gilla o ligga på isoleringen (inplastad) därinne .

Funderar oxå på att sätta in ytterligare en kattlucka från logen in i tvättstugan (lite mer uppvärmd.. )

• Gilla
Jonobe och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L
Snigla Snigla skrev:
Ah, ja det var något med dödsfall i alla fall, men jag hade tydligen helt missförstått ändå.
Jag passar på och beklaga förlusterna! :cry: :worried:

Vad gäller katt inomhus, Frasse får vara inne, men vårt sovrum är stängt, även ett gästrum för ev allergiska gäster.
Detta innebär ju förstås en olidlig frestelse, så fort en av dörrarna råkar vara glömd öppen. ;)

• Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Idag var vi med tillhörande katt-tåg ute o letade svamp i skogen. En favoritsyssla säger katterna som gärna trampar på dom

• Katter på led utforskar en skog med mossa och löv på jakt efter svamp.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Jumos och 16 till
  • Laddar…
Kommer hem efter en AW och katten vill gosa. Hade väl hellre tagit sambon men hon sover :crysmile:

• Gilla
  • Älska
Per Eskilsson och 9 till
  • Laddar…
Hjälp! För nån vecka sen upptäckte jag att katten hade ett litet sår framför ena örat. Tänkte inte så mycket på det, tänkte att han bara råkat riva sig på nåt eller kommit åt med sina egna klor. Igår såg jag att han har ett likadant sår på motsvarande sida också!
Själva såren ser inte så bekymmersamma ut, men man vill ju veta orsaken.
Han kliar sig ingenting och jag har lyst i öronen och de ser jättefina ut.
Tips på vad det kan vara? :cry:

Mikael_L Mikael_L skrev:
Ah, ja det var något med dödsfall i alla fall, men jag hade tydligen helt missförstått ändå.
Jag passar på och beklaga förlusterna! :cry: :worried:

Vad gäller katt inomhus, Frasse får vara inne, men vårt sovrum är stängt, även ett gästrum för ev allergiska gäster.
Detta innebär ju förstås en olidlig frestelse, så fort en av dörrarna råkar vara glömd öppen. ;)
Tack.

O ja.. även om man har 500 m2 och springa runt på.. så är de där sista 20 m2 (som man inte får..) jättespännande och intressanta.. och bara måste iaf tjuvkika lite om man kan (eller råkar gå förbi).. ;)

Tortyr för liten katt.. haha

Men han e smart.. (på gott o ont hehe) vi kan inte stänga just sovrumsdörren så den är öppen.. men han vet att han inte får vara där.. så han går förbi den eller stannar i rummet utanför 98% gångerna..

Jag är säker på att han vet att det är vårt sovrum, vår säng.. och han eg vill vara där (för han fick sova i sängen hos min pappa). Så ha vill gå in och hoppa upp i sängen.. men gör det generellt inte (förutom den där natten när han smög in i mörkret hehe.. men det är enda gången han faktiskt ens försökt.. han har kollat runt i sovrummet ett par gånger i början innan vi "pratat" om saken.. men inte hoppat upp i sängen)

• Gilla
Sona2012
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Doris vill kommma iiiin nuuuu
Vet inte om jag vågat öppna den dörren... :surprised::worried:

• Haha
  • Gilla
Per Eskilsson och 2 till
  • Laddar…
Ena örat, sår och inne i örat.
Närbild på en katts öra med synligt sår och irritation.
Skapa konto
Närbild på en katts öra med synliga sår och skador.
Skapa konto

Andra såret.
Närbild på en katts öra med synliga sår och inflammation.
Skapa konto

• Wow
  • Ledsen
Per Eskilsson och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.