Fick hem Unifi Smart Chime idag. Beställde i torsdags efter ha läst om den här.
Lite tråkigt att man inte kan byta ljudsignal. Hittar iallafall inga inställningar.
Man kan ju välja att se det på olika sätt. Antingen tråkigt att man inte kan byta signal, eller bra att det kommit en trådlös chime till Unifi!
För oss som bygger nytt och inte kommer dra något till klockan, samt till gamla byggnader där man vill flytta sin ringklocka utan klydd - så är detta en jättepositiv nyhet!
Det är ju heller inte helt omöjligt att man kan byta signal längre fram med en mjukvaruuppdatering.
Jag gissar att de flesta har problem med wifi på den första G4 doorbell.
Själv har jag problem hela tiden då den säger disconnected.
Resettar jag den så hittar den både 2,4ghz och 5ghz -nätet.
Men efter ett tag så tappar den connection (oavsett vilket nät jag väljer).
Har försökt skruva upp den för att se om jag hittar någon wifi-antenn som jag kanske kunde förlänga men icke.
Någon med den första G4 doorbell som har löst wifi-problemet?
Nu har äntiligen G4 pro kommit in i lager igen och landat hemma hos mig. Någon som vet om man måste ha den lilla svarta boxen
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
(som utgör länken till en klassisk chime som jag inte har) med i kretsen enligt detta schema
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Eller om det är ok att koppla G4 direkt till trafon? Har lite dåligt med plats och skulle vilja skippa den…
Hade ursprungligen tänkt köra med USB matning (egentligen POE/USB-adaptern men den fanns förstås inte i lager) men inser att jag inte heller får plats med USB:n rakt ut bakom G4:an, eller ens med en vinkel-USB utan att göra ingrepp i fodret som jag gärna undviker