Håller på att blåsa ut badrummet i källaren och har de här ventilerna till blandaren. Dragit åt dem i botten, men de sluter inte helt tätt.
Ska jag stänga av inkommande vatten och sätta ballofix? Har inte mätt, men antar att det är utvändig G15?
Håller på att blåsa ut badrummet i källaren och har de här ventilerna till blandaren. Dragit åt dem i botten, men de sluter inte helt tätt.
Ska jag stänga av inkommande vatten och sätta ballofix? Har inte mätt, men antar att det är utvändig G15?
[bild]
Högst troligt ser det ut som följande inne i väggen, kopparrör lödd i vinkelkoppling, vinkelkopplingen har i sin tur invändig gänga som slutar jäms med väggens utsida, ventilen är i sin tur iskruvad i vinkelkopplingen.
[länk]
Skjut mig… R20 invändig gänga? vågar man ens försöka skruva ut den gamla ventilen utan att hugga upp runt?
Köper bruk för att laga några hål i väggen, så det kanske är lika bra att kolla hur det ser ut!?
De är nog som sagt gängade inne i väggen. Finns ingen anledning att byta allt för den sakens skull. Finns moderna grejer att bygga på med sen också. Är det en gjuten vägg så spelar ju vad som är tillåtet och inte ganska liten roll.
De är nog som sagt gängade inne i väggen. Finns ingen anledning att byta allt för den sakens skull. Finns moderna grejer att bygga på med sen också. Är det en gjuten vägg så spelar ju vad som är tillåtet och inte ganska liten roll.
Gjuten vägg. Ska bila bort golvbrunnen idag, så tar rören när nya brunnen är ingjuten.
Rekommenderat från shoppen
Varför visas rekommenderat från shoppen?
Rekommenderat från shoppen är en annons från Byggahus egen shop.
Produktrekommendationer visas automatiskt baserat på nyckelord som nämns i foruminlägget.
Vi matchar innehållet med relaterade produkter som kan hjälpa läsare med sina byggprojekt.
Inläggskaparen har inte själv lagt in produkterna i inlägget.