När man ska jobba lite på kvällen och plötsligt är det mörkt och klockan är tjugo i tio. Och man står på byggställningen och funderar på hur bra man är på att planera…
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Men vackert är det, varför byggde vi inte en terrass på taket?
När man ska jobba lite på kvällen och plötsligt är det mörkt och klockan är tjugo i tio. Och man står på byggställningen och funderar på hur bra man är på att planera…
så
Det är min plan med!
Jag har ganska många meter med kant… och stockar blir snyggt och billigt (inte snordyrt)
Ja, det ser ganska bra ut med stockar. 100:-/m ungefär kostade stockarna hos XL och det är väl hyggligt billigt jämfört med sten, som vi först hade tänkt, och arbetsinsatsen betydligt mindre.
Planen är väl att olja/lasera dem svarta men första ska de få ligga till sig lite.
Ja, det ser ganska bra ut med stockar. 100:-/m ungefär kostade stockarna hos XL och det är väl hyggligt billigt jämfört med sten, som vi först hade tänkt, och arbetsinsatsen betydligt mindre.
Planen är väl att olja/lasera dem svarta men första ska de få ligga till sig lite.
Säg gärna till om du behöver en dräng vid tjärbränningen, det har jag inte provat och de andra storheterna behärskar jag skapligt
Häll brännvinet i bryggaren och kör genom några rejäla skopor mörkrostat. Låt stå på värmeplattan och smaka av med jämna mellanrum tills det liknar tjära
Gjorde klart den absolut sista detaljen i badrummet efter lång betänketid, kaklad nisch trodde vi inte på så det fick bli en lösning i målad furu som rymmer en liten växt och några fisljus vid behov.
När vi bestämde att körsbärsträdet skulle vara kvar så kommer vi inte förbi det med en vettig grävare. Så fick bli att hämta en till som passade bättre och man kan kraffsa iordning det värsta bakom huset