Byggahus.se
Torpkarin Torpkarin skrev:
Jag tror inte riktigt jag förstår vad du menar? Var inte din poäng att det var märkligt att K Rauta och Byggmax placerades där de är, pga att det inte finns någon kundkrets inom en mil från dem? Men jag menar att du verkar bortse från ett ansenligt antal villor i såväl Svartbäcken som Librobäck och Herrhagen/Stenhagen, som rimligen är potentiella kunder till just dessa varuhus. Herrhagen/Stenhagen är rätt nybyggda, men Svartbäcken är runt 80 år.
Jag förstår dina funderingar. Det är riktigt att (framför all Byggmax placering) kan ses som lite udda och att det verkar vara det (jag menade). Men poängen kan lika gärna vara tvärtom. Det kan vara på grund av deras norra placering som de visat att de är här för att stanna. De har låg konkurrens, de ligger vid en vältrafikerad länk och de är lätta att nå och det går fort att handla där.

Man får komma ihåg att 2006 (då Byggmax öppnade) var Boländerna fortfarande tämligen oförändrat (jämfört med i dag).

Jag tror att de stora drakarna intåg (NCC, JM, Skanska, Peab) på bostadsmarknaden i Uppsala krävde en tydlig länk mot Stockholm för att fungera. Horder av byggjobbare pendlade ända från Södertälje upp hit för att bygga. Väldigt få kom från Västerås, Enköping eller Sala/Gävle.

Till det hör rikspolitikens storsatsning på infrastrukturen Stockholm/Uppsala. Universitetet, Pharmacia och Ultuna låg på för göra sig nåbara från söder.

såhär 3 veckor sedan jag fick besked att man tagit bort de gamla produkterna och skulle ersätta med nya var jag förbi butiken...

Någon som är sugen på 2 pallar med 2 år gammalt flytspackel som leverantören säger inte ska användas bortom 6 månader?

"Ok" att man inte har koll...

Men att man inte bryr sig alls på det här sättet är bortom all kritik.

• Två pallar med utgånget flytspackel i säckar märkta med datum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trasiga säckar med flytspackel märkta "B-20200725" staplade på pall i butik.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
L leifa.k skrev:
Takplåt, vindskiveplåtar, fotplåtar osv de är billigare för att de är tunnare! Är så djäkla besviken på folk att de inte varkar fatta detta med priset, det är ju tunnare plåt! hos byggmax.
Har inte tänkt på att de skulle ha tunnare plåtar. Men man får jämföra och fundera.
Eller är det samma att alla deras brädor är krokiga?

Problemet med krokiga brädor har funnits länge... innan Byggmax

B
B BäverBerra skrev:
Oengagerad och okunnig personal är vad jag räknar med när jag besöker Byggmax.
Nu ligger två butiker relativt nära så är minst krångel att åka dit.
Vad jag köper, reglar, impr virke. Något mer kanske. Undviker deras egna märken då jag inte litar på deras kvalite. Skruvarna är tex riktig skit.
Synd för TS att datumet hade gått ut på flytspacklet, till nästa gång kan jag rekommendera Finjas flytspackel som finns på Hornbach, bra pris och bra kvalite.
Sämsta bygghandeln i hela Sverige ör Fellessons i Växjö.
Skyhöga priser och dåliga varor.
Har dock hört att hantverkare får hämtabut grejer utan kvitto för 5% av vad de handlat till kunder under året.

Har byggmax kanske liknande system.

hsd
Tror jag inte, men det finns bygghandel medmera än bygg.., här i trakten som har skithöga priser och det är inte jättemånga som handlar där fast de verkar ha omsättning med tanke på lokalstorlek och en massa personal (som går upp i rök när man vill fråga nåt)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.