Byggahus.se
Claes Sörmland
L Lutte skrev:
Ser riktigt risigt ut, hade passat mycket bättre med ett halvsutteräng på den där tomten eller byggt mur.

Ska luska så kanske man tar en sväng förbi och kollar in det
Tycker ofta det ser ut så där med småhusen som byggs i mina trakter. Man vill bygga platta på mark och det verkar som att småhusföretagen tycker det är enklare att bara fylla upp än att anpassa genom att sänka delar av marken. Kanske är det sprängning eller alla nya massor man vill slippa ta höjd för?

• Gilla
Johan333
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Tycker ofta det ser ut så där med småhusen som byggs i mina trakter. Man vill bygga platta på mark och det verkar som att småhusföretagen tycker det är enklare att bara fylla upp än att anpassa genom att sänka delar av marken. Kanske är det sprängning eller alla nya massor man vill slippa ta höjd för?
Ja du har en poäng i det, oftast ser man nybyggda hus stå väldigt högt även om marken är plan.

Nu vet jag inte vart detta hus är men generellt kan man säga att det inte finns många ställen här med berg ovan eller direkt under mark. Men det kan givetvis vara så det är.

Tror detta bygge är vid strömlida av att döma av bakgrunden samt att det ser ut att vara lite kuperat bakom huset.
Där finns det nog risk för berg

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.