Skruvat upp den nygamla vägglampan i sovrummet på 1800-talshuset. Såattehh...
[bild]
Ledsen att man skrattar och inget ont i det. Men ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig kan jag tro. Avslöjande med släpljus. Men det blir nog bättre med mera allmänljus så att ojämnheterna ”suddas” ut.
Ledsen att man skrattar och inget ont i det. Men ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig kan jag tro. Avslöjande med släpljus. Men det blir nog bättre med mera allmänljus så att ojämnheterna ”suddas” ut.
Jag bjuder på den !
Inte riktigt som jag tänkte mig, nej. Men om jag vräker på med typ 10 000 lumen i taklampan så syns det nog inte så mycket sen?! ...Eller då syns alla ojämnheterna i taket oxå (spännpapp)...
Jag bjuder på den !
Inte riktigt som jag tänkte mig, nej. Men om jag vräker på med typ 10 000 lumen i taklampan så syns det nog inte så mycket sen?! ...Eller då syns alla ojämnheterna i taket oxå (spännpapp)...
Fogat relaxen utanför källarbastun. Återstår att fixa duschen och byta golvbrunn men det får bli efter semestern som börjar på torsdag.
Under helgen har jag även fått upp paneler i den blivande utebastun, fönsterskiva och foder. Spillvirket sattes upp bakom lavarnas framtida placering för där syns inte skarvarna. Ett gammalt teakbord där benen gått av fick bli fönsterskiva i relaxen och bastun. Dörr, fönster och lavar är återbruk. Friggeboden hade endast jordgolv och var tämligen snett när vi flyttade in. Den har visst varit växthus dessförinnan. Nu är den helt omgärdad av ett trädäck i olika nivåer med infällt spabad och utedusch.
Vindskivorna på andra gaveln på plats och även hängrännorna. Det ser inte ut att vara mycket fall men j-lar vilken fart det var på vattnet. Hade egentligen velat haft utkastarna på andra sidan men det var tyvärr omöjligt så det får bli att gräva ner lite dagvattenrör ut till hagen i framtiden.