Köp inte klinker eller kakel från företaget https://tilesrus.se/
En fjärdedel av de paket klinker jag hade beställt kom trasiga.
När jag hör av mig till företaget för att reda ut de defekta varorna säger de att det inte är deras problem.
De skyller på transportföretaget och menar att jag borde ha kollat ALLA plattor direkt. Dvs att jag skulle ha öppnat hela emballaget - som var helt och oförstört- för att kontrollera alla plattorna och öpnnat alla kartonger medan åkeri-företaget var på plats.Orimligt.
Otroligt otrevlig kundservicen som skriker att jag borde ha läst det finstilta - där de påstår att detta står där.
Jag har anmält dem till konsumentverket.
Det som däremot står tydligt på deras webbsida är "nöjdhetsgaranti".
När jag hänvsiar till deras "nöjdhetsgaranti" dvs - jag är inte nöjd med att 1/4 av plattorna är sönder, säger de att det inte gäller vid trasigt gods.
Sicket jävla bluffföretag.
En fjärdedel av de paket klinker jag hade beställt kom trasiga.
När jag hör av mig till företaget för att reda ut de defekta varorna säger de att det inte är deras problem.
De skyller på transportföretaget och menar att jag borde ha kollat ALLA plattor direkt. Dvs att jag skulle ha öppnat hela emballaget - som var helt och oförstört- för att kontrollera alla plattorna och öpnnat alla kartonger medan åkeri-företaget var på plats.Orimligt.
Otroligt otrevlig kundservicen som skriker att jag borde ha läst det finstilta - där de påstår att detta står där.
Jag har anmält dem till konsumentverket.
Det som däremot står tydligt på deras webbsida är "nöjdhetsgaranti".
När jag hänvsiar till deras "nöjdhetsgaranti" dvs - jag är inte nöjd med att 1/4 av plattorna är sönder, säger de att det inte gäller vid trasigt gods.
Sicket jävla bluffföretag.
Fortsättning följer. Nu har vi packat upp alla kartongerna och ytterligare 20 plattor var trasiga, de återfanns lite här och där mellan hela plattor. Vi har nu fått beställa ett lass plattor till för ett par tusenlappar.orustinnan skrev:
Köp inte klinker eller kakel från företaget [länk]
En fjärdedel av de paket klinker jag hade beställt kom trasiga.
När jag hör av mig till företaget för att reda ut de defekta varorna säger de att det inte är deras problem.
De skyller på transportföretaget och menar att jag borde ha kollat ALLA plattor direkt. Dvs att jag skulle ha öppnat hela emballaget - som var helt och oförstört- för att kontrollera alla plattorna och öpnnat alla kartonger medan åkeri-företaget var på plats.Orimligt.
Otroligt otrevlig kundservicen som skriker att jag borde ha läst det finstilta - där de påstår att detta står där.
Jag har anmält dem till konsumentverket.
Det som däremot står tydligt på deras webbsida är "nöjdhetsgaranti".
När jag hänvsiar till deras "nöjdhetsgaranti" dvs - jag är inte nöjd med att 1/4 av plattorna är sönder, säger de att det inte gäller vid trasigt gods.
Sicket jävla bluffföretag.
Det visade sig också att Byggmax hade samma plattor men mycket billigare. Ska bli väldigt intressant att höra vilka argument de har för att deras "prisgaranti" som de skryter om inte ska gälla. Har inte så höga förväntningar på det här företaget.
På måndag kommer jag att polisanmäla enligt VISA-kortföretagets regler och har också anmält det till Konsumentverket.
Så vill du slippa strul, välj annan leverantör - som ju också visade sig vara billigare.
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 4 653 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 4 653 inlägg
orustinnan skrev:
Köp inte klinker eller kakel från företaget [länk]
En fjärdedel av de paket klinker jag hade beställt kom trasiga.
När jag hör av mig till företaget för att reda ut de defekta varorna säger de att det inte är deras problem.
De skyller på transportföretaget och menar att jag borde ha kollat ALLA plattor direkt. Dvs att jag skulle ha öppnat hela emballaget - som var helt och oförstört- för att kontrollera alla plattorna och öpnnat alla kartonger medan åkeri-företaget var på plats.Orimligt.
Otroligt otrevlig kundservicen som skriker att jag borde ha läst det finstilta - där de påstår att detta står där.
Jag har anmält dem till konsumentverket.
Det som däremot står tydligt på deras webbsida är "nöjdhetsgaranti".
När jag hänvsiar till deras "nöjdhetsgaranti" dvs - jag är inte nöjd med att 1/4 av plattorna är sönder, säger de att det inte gäller vid trasigt gods.
Sicket jävla bluffföretag.
Som flera har skrivit, kolla alla kartongers nummer så att de kommer från samma bränning, annars blir du inte glad. Ge företaget chansen att leverera plattor från samma bränning, kan de inte det har du all rätt att returnera allt på deras bekostnad. Det är ingen ju transportskada så det kan företaget inte hävda, då hade ju syns utanpå emballaget vid leveransen. Jag har för vana att fota leveransen, ta foto på det trasiga hur det ligger i kartongen osv. Hade en fönsterleverans där leverantören hävdade att skadorna hade uppkommit senare men jag hade foto med datum och tid på skadorna när fönsterna stod på pallarna. Så vi fuåick nya fönster. Ta ett samtal med Hallo konsument också.D Danne213 skrev:
Men inte så överraskande egentligen , jag tänkte beställa därifrån och just risken för det som hände dig är ju nackdelen med de låga priser som de erbjuder.
Chaufförer på transportbolaget är inte så dumma att de väntar på att du ska gå igenom allt.
riskerna borde du förstått innan du beställde.
i mitt fall förhandlade jag med lokala butikerna och fick ner priset till hälften av listpriset , i detta ingick frakt och garanti på hela plattor.
dm mig om ni vill ha butikens namn
Chaufförer på transportbolaget är inte så dumma att de väntar på att du ska gå igenom allt.
riskerna borde du förstått innan du beställde.
i mitt fall förhandlade jag med lokala butikerna och fick ner priset till hälften av listpriset , i detta ingick frakt och garanti på hela plattor.
dm mig om ni vill ha butikens namn
Nä precis. Vid de (fåtal) fall jag råkat ut för synliga transportskador har fraktbolaget dessutom vägrat ta emot en anmälan/notis om skadan och hänvisat till avsändaren. Olika fraktbolag kan väl i och för sig ha olika rutiner.J Jackie2times skrev:
Hur som helst så, såtillvida inte TS själv beställt frakten, är det ju säljaren som ordnat med denna. Dvs. problem med frakten = säljarens problem. Jag skulle glasklart reklamera till VISA enligt konsumentkreditlagen om köpet är gjort på kortkredit och säljaren vägrar acceptera en reklamation. Någon polisanmälan är knappast nödvändigt, vad skall man anmäla för då? Bedrägeri? Det är ju en civilrättslig tvist som polisen inte har något att göra med.
tack, så gör jag. Det var Visa-kort företaget dom ville att jag gör en anmälan. Så jag anpassar mig efter dem.C cpalm skrev:Nä precis. Vid de (fåtal) fall jag råkat ut för synliga transportskador har fraktbolaget dessutom vägrat ta emot en anmälan/notis om skadan och hänvisat till avsändaren. Olika fraktbolag kan väl i och för sig ha olika rutiner.
Hur som helst så, såtillvida inte TS själv beställt frakten, är det ju säljaren som ordnat med denna. Dvs. problem med frakten = säljarens problem. Jag skulle glasklart reklamera till VISA enligt konsumentkreditlagen om köpet är gjort på kortkredit och säljaren vägrar acceptera en reklamation. Någon polisanmälan är knappast nödvändigt, vad skall man anmäla för då? Bedrägeri? Det är ju en civilrättslig tvist som polisen inte har något att göra med.
näe, det är faktiskt inte mitt fel. Det är heller inget jag borde ha förstått. Det var inte ens billigast.J Jackie2times skrev:Men inte så överraskande egentligen , jag tänkte beställa därifrån och just risken för det som hände dig är ju nackdelen med de låga priser som de erbjuder.
Chaufförer på transportbolaget är inte så dumma att de väntar på att du ska gå igenom allt.
riskerna borde du förstått innan du beställde.
i mitt fall förhandlade jag med lokala butikerna och fick ner priset till hälften av listpriset , i detta ingick frakt och garanti på hela plattor.
dm mig om ni vill ha butikens namn
Jag är inge dealare - orkar inte ringa runt för spara någon tusenlapp utan förväntar mig bara att få det jag betalar för. Dvs hela produkter. Som går att använda
Så du menar att man får räkna med att hälften av varorna är trasiga, om man beställer från ett billigt säljande företag?J Jackie2times skrev:Men inte så överraskande egentligen , jag tänkte beställa därifrån och just risken för det som hände dig är ju nackdelen med de låga priser som de erbjuder.
Chaufförer på transportbolaget är inte så dumma att de väntar på att du ska gå igenom allt.
riskerna borde du förstått innan du beställde.
i mitt fall förhandlade jag med lokala butikerna och fick ner priset till hälften av listpriset , i detta ingick frakt och garanti på hela plattor.
dm mig om ni vill ha butikens namn
Hur billigt, vild vilket pris får man skylla sig själv?
Det jag indirekt menade var att det pekar på att det förmodligen blivit något missförstånd med kreditkortsutgivaren. Att de t.ex. tror att du vill anmäla ett kortbedrägeri snarare än göra en vanlig reklamation.orustinnan skrev:
jag menar att det finns en risk för att man får trasiga plattor ja, pratar av erfarenhet.A AG A skrev:
Fick också trasiga plattor som ersattes ,
Dock Blev blåst av Ekstrands dörrar på samma problem , fick en skada på dörren och emballaget var intakt. Detta är en ful bransch