Byggahus.se
Gaaahhh
Jag har redan hunnit jobba 2v efter semestern...
Det går lite väl fort ibland. :oops:

• Ledsen
Maria T och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Om det blir sådant resultat måste de ju det. Men nu var det ju inte gjort enligt avtalat
Den stora frågan är varför man satt in en sned dörrmatta.

• Haha
claym
  • Laddar…
useless useless skrev:
Den stora frågan är varför man satt in en sned dörrmatta.
Snarare är väl frågan varför hålet i stenen är rombformad

För att man ville följa stenarnas linjer? Jag antar att dörrpartiet inte är vinkelrätt mot entrén i övrigt. Jag tycker att det ser ut att ha varit genomtänkt förut, men säkert krävt dyrare dörrmattor – om det inte är så att vanliga går att vinkla nog många procent.

• Gilla
tommib
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
För att man ville följa stenarnas linjer? Jag antar att dörrpartiet inte är vinkelrätt mot entrén i övrigt. Jag tycker att det ser ut att ha varit genomtänkt förut, men säkert krävt dyrare dörrmattor – om det inte är så att vanliga går att vinkla nog många procent.
Jag mins inte hur det såg ut förut. Får gå ner och mäta. Att jag måste angagera mig i allt för att det ska bli bra

Snälla Anders.
Kan du inte ta en lite mera omfattande bild på intarsian. Är det så att stensättningen är sned utifrån gångvägen, och det är därför det blir sneda stenbitar. För visst är väl den utsmyckande intarsian en rektangulär sådan?
Annars så kan jag tycka att det liknar mest ett fjollträskagaaaahhhh;) Betong är snyggt:crysmile:

Noramasen Noramasen skrev:
Snälla Anders.
Kan du inte ta en lite mera omfattande bild på intarsian. Är det så att stensättningen är sned utifrån gångvägen, och det är därför det blir sneda stenbitar. För visst är väl den utsmyckande intarsian en rektangulär sådan?
Annars så kan jag tycka att det liknar mest ett fjollträskagaaaahhhh;) Betong är snyggt:crysmile:
Ingångsparti med en dubbel träddörr öppnad inåt, en rektangulär dörrmatta, stengolv och en brevlåda på väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hall med trätrappa, rombformad matta, klassisk trädörr och fönster med utsikt mot en orange byggnad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Den gamla var rombformad för att följa både mattans linje och dörrväggen

Hade ju varit snyggast med en rombformad matta (som jag gissar att den gamla var), men det måste säkert specialbeställas och blir dyrare för er BRF, som troligen har till uppgift att fixa billigaste lösningarna så ni medlemmar ska slippa avgiftshöjningar.

B b8q skrev:
Hade ju varit snyggast med en rombformad matta (som jag gissar att den gamla var), men det måste säkert specialbeställas och blir dyrare för er BRF, som troligen har till uppgift att fixa billigaste lösningarna så ni medlemmar ska slippa avgiftshöjningar.
De måste ha kapat i stenen synd. Nu får de lägga om massor med stenar

tommib
rombformad
Parallellogram.

En romb har fyra lika långa sidor, ett parallellogram har parvis lika långa sidor. Jämför kvadrat och rektangel.

Det hade varit mycket lättare att förstå GAAAHHHHHet om du hade postat de här bilderna direkt, även om det var uppenbart att det var osnyggt även på den första bilden.

• Gilla
claym och 1 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Parallellogram.

En romb har fyra lika långa sidor, ett parallellogram har parvis lika långa sidor. Jämför kvadrat och rektangel.

Det hade varit mycket lättare att förstå GAAAHHHHHet om du hade postat de här bilderna direkt, även om det var uppenbart att det var osnyggt även på den första bilden.
GAAAAAAHH!!! Inte tror ni väl att Malmgren håller på med osnyggheter i trapphuset;)

• Gilla
  • Haha
dibb och 2 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Parallellogram.

word! Äntligen en som reder ut skillnaderna

Istället för att använda stenplattor har de gjutit igen hålet med betong.
Ge miljörörelsen några år till så kommer betong vara ett exklusivt material för de finaste husen.

• Gilla
  • Ledsen
  • Haha
AndersMalmgren och 2 till
  • Laddar…
Jag tycker inte betongen är det största problemet här utan mattans form. Den passar ju endera till dörren eller till trapphuset, med en parallellogramformad hade det sett mycket bättre ut och ingen betong hade heller behövts.
Nog tycker man att en förening på Östermalm borde ha råd med det.

K Kirre2 skrev:
Nog tycker man att en förening på Östermalm borde ha råd med det.
Fast Anders bor väl i Vasastan…

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.