700 321 läst · 7 150 svar
700k läst
7,2k svar
GAAAAHHHH!!!
Renoverare
· Stockholm
· 18 154 inlägg
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 16 843 inlägg
För att man ville följa stenarnas linjer? Jag antar att dörrpartiet inte är vinkelrätt mot entrén i övrigt. Jag tycker att det ser ut att ha varit genomtänkt förut, men säkert krävt dyrare dörrmattor – om det inte är så att vanliga går att vinkla nog många procent.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 154 inlägg
Jag mins inte hur det såg ut förut. Får gå ner och mäta. Att jag måste angagera mig i allt för att det ska bli braNötegårdsgubben skrev:
Snälla Anders.AndersMalmgren skrev:
Kan du inte ta en lite mera omfattande bild på intarsian. Är det så att stensättningen är sned utifrån gångvägen, och det är därför det blir sneda stenbitar. För visst är väl den utsmyckande intarsian en rektangulär sådan?
Annars så kan jag tycka att det liknar mest ett fjollträskagaaaahhhh
Renoverare
· Stockholm
· 18 154 inlägg
Noramasen skrev:
Snälla Anders.
Kan du inte ta en lite mera omfattande bild på intarsian. Är det så att stensättningen är sned utifrån gångvägen, och det är därför det blir sneda stenbitar. För visst är väl den utsmyckande intarsian en rektangulär sådan?
Annars så kan jag tycka att det liknar mest ett fjollträskagaaaahhhhBetong är snyggt
![]()

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Den gamla var rombformad för att följa både mattans linje och dörrväggen
Hade ju varit snyggast med en rombformad matta (som jag gissar att den gamla var), men det måste säkert specialbeställas och blir dyrare för er BRF, som troligen har till uppgift att fixa billigaste lösningarna så ni medlemmar ska slippa avgiftshöjningar.
Renoverare
· Stockholm
· 18 154 inlägg
De måste ha kapat i stenen synd. Nu får de lägga om massor med stenarB b8q skrev:

tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 16 401 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 16 401 inlägg
Parallellogram.AndersMalmgren skrev:
En romb har fyra lika långa sidor, ett parallellogram har parvis lika långa sidor. Jämför kvadrat och rektangel.
Det hade varit mycket lättare att förstå GAAAHHHHHet om du hade postat de här bilderna direkt, även om det var uppenbart att det var osnyggt även på den första bilden.
GAAAAAAHH!!! Inte tror ni väl att Malmgren håller på med osnyggheter i trapphusettommib skrev:
word! Äntligen en som reder ut skillnadernatommib skrev:
Jag tycker inte betongen är det största problemet här utan mattans form. Den passar ju endera till dörren eller till trapphuset, med en parallellogramformad hade det sett mycket bättre ut och ingen betong hade heller behövts.
Nog tycker man att en förening på Östermalm borde ha råd med det.
Nog tycker man att en förening på Östermalm borde ha råd med det.