Byggahus.se
J JoelArman skrev:
Hej! Hur girade du ihop 45x220 med dom tvärsgående limträbalkarna? Funderar på att göra en liknande veranda men får inte till girningar med så mycket vinkel i kap- och gersågen. Hur gjorde du?
har du valmstolen på hörnet så har du 45grader i vinkeln som möter +lutningen åt andra hållet

J JoelArman skrev:
Hej! Hur girade du ihop 45x220 med dom tvärsgående limträbalkarna? Funderar på att göra en liknande veranda men får inte till girningar med så mycket vinkel i kap- och gersågen. Hur gjorde du?
Min såg klarar 48 gr som inte räckte. Fick palla upp reglarna lite. Använde några mindre försöksreglar och mycket trial and error. Blev iaf inte perfekt. Fick i slutändan använda germedel (mjukfog) - amatörsnickarens bästa vän :D

Har påbörjat ett poolprojekt i sommar så det har inte hänt så mycket med altanen, mer än att jag byggt in bjälkarnas beslag. Halvdant gjort, får se om jag orkar mjukfoga.

Altanunderkonstruktion med inbyggda bjälkbeslag mot en gul vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Topsy67
  • Laddar…
En liten uppdatering.

Vi är sjukt nöjda med hur altanen blev. 26 kvm under tak ger en härlig yta att hänga på även när det skvätter från himlen.

Det har ju kommit till en pool i år, så när den nu är på plats har det blivit läge att bygga en trappa ner från altanen.

Byggde egna vangstycken för att få nivåerna att synka. Blev plansteg 29 cm och sättsteg 16 cm. Däcket runt poolen kommer få vila på plattor, men trappan vill jag ska vara helt stabil. Så där blev det plintar och en bärlina.
Byggnation av trätrappa med vangstycken från en altan ner till en halvt ihopbyggd pool i en jordig trädgård.
Skapa konto
Konstruktion av en trappa med vangstycken och betongplintar som grund, med en skottkärra och material i bakgrunden.
Skapa konto
Trätrapp i byggprocess med osatta plansteg, synliga vangstycken, intill en altan med verktyg på marken.
Skapa konto

Skruvade fast trallbrädorna idag. Trappräcket blir såklart i stil med altanräcket:
Nybyggd trätrappa som leder upp till en altan med vit räcke och möbler i bakgrunden.
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
Mi och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.