Jag vill inte spä på den geometriska diskussionen men bara kolla så det inte är salta patroner du letar efter (hyggligt likt din beskrivning i ena änden iaf) - sådana man på min tid köpte (kanske köper då även de verkar gå att få tag på idag) styckvis i lokala kiosken…
det kanske funnits mer än ett godis med det namnet, men för mig är det här (som verkar gå att köpa) salta bomber:
[länk]
dvs annan form och med sockeröverdrag…
Jag vill inte spä på den geometriska diskussionen men bara kolla så det inte är salta patroner du letar efter (hyggligt likt din beskrivning i ena änden iaf) - sådana man på min tid köpte (kanske köper då även de verkar gå att få tag på idag) styckvis i lokala kiosken…
[länk]
Hej!
nej, dom salta bomberna kom efter ”mina” salta bomber som var hårda. Tyvärr.
det kanske funnits mer än ett godis med det namnet, men för mig är det här (som verkar gå att köpa) salta bomber:
[länk]
dvs annan form och med sockeröverdrag…
[länk]
Tyvärr är det inte salta patroner. Känner till dom väl också.
Gamla seriestrippar i dagspressen. Tex Alfredo som fanns i Expressen.
Förr fanns även Fantomen och andra långa serier i dagstidningarna. En omöjlighet idag, vem i vårt stressade samhälle skulle orka läsa en serie som det tar många månader att läsa då bara en serieremsa om dagen visas?
Många pratar väder och värmerekord just nu. Det har man gjort i alla tider.
Jag själv minns den varma sommaren 1975. Jag var tio då och sommarlovet var i det närmaste oändligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
(Nerikes Allehanda 750808)
Alla somrar var förresten långa, soliga och varma förr. Undrar om barn idag tycker likadant?
Många pratar väder och värmerekord just nu. Det har man gjort i alla tider.
Jag själv minns den varma sommaren 1975. Jag var tio då och sommarlovet var i det närmaste oändligt.
[bild] (Nerikes Allehanda 750808)
Alla somrar var förresten långa, soliga och varma förr. Undrar om barn idag tycker likadant?
Tar 34an förbi Målilla i eftermiddag för att se om värmerekordet från 1947 fortfarande gäller. Vid fritidshuset är prognosen bara 36 grader men där finns en sjö att lägga sig i och "vätskeintag"