Byggahus.se
L lelleputt skrev:
Jag tycker Byggmax gjort fel som inte lämnat ut kvitto och gett fel information om att det inte går att lämna i butik. Det är ju där det brister. Annars får vi väl åka ner och hämta tillbaka vårt kakel, eller? De har ju uppenbart begått stöld .
Hur kan det vara stöld när ni frivilligt lämnat in varorna i butiken? Varför bad ni inte om kvitto? Som konsument har man ett eget ansvar. Speciellt när man har med Byggmax att göra.

A Aser skrev:
Borde gå att bevisa om de tvingades lämna ut lagerstatus osv. Kan ju testa hota polisanmäla personen som tog emot som en sista utväg kanske och säga att det kommer framgå av lagerstatus (vet inte om de har sådan på denna vara och historiken sparad i databas, men rimligen har de det om det ingår i återkommande sortiment). Innan dess be att få tala med chefen och förklara läget och hur de borde kunna kolla att dina påståenden stämmer.
Vi ska åt det hållet nästa vecka i annat ärende, ligger ju några mil bort så är inte så sugen på att åka dit i onödan.
Kundtjänst var man ju ingenting om, de låter mig inte ringa till butiken, säger bara floskler som att de måste starta ett ärende.

Visst, sambon borde ha begärt ut kvitto, vilket jag trodde hon gjorde. I alla fall när jag lämnat saker åter har de varit väldigt noga att jag ska skriva på ett kvitto med telefonnummer och namn sen har jag fått ett kvitto på retur.

Det här verkar ha fallit mellan stolarna. Kundtjänst som lovar saker och lägger ansvaret på butiken som hamnar i kläm. Inte för att vi som konsumenter ska drabbas men det här är första gången jag haft problem med just Byggmax.

Vet du om det går att identifiera det hon lämnade in? Typ adresslappar med erat namn? I så fall kanske du ska be att få kolla på lagret (eller var de nu ställer returer). Problemet är väl om det redan skickat iväg eller sålt grejerna...

Hon
D Dublin skrev:
Vet du om det går att identifiera det hon lämnade in? Typ adresslappar med erat namn? I så fall kanske du ska be att få kolla på lagret (eller var de nu ställer returer). Problemet är väl om det redan skickat iväg eller sålt grejerna...
Enligt henne sa de att hon skulle ställa det ute i lagerhyllan igen. Som sagt, nån som hade fruktansvärt dålig koll och en för godtrigen sambo.

H
A Aser skrev:
Borde gå att bevisa om de tvingades lämna ut lagerstatus osv. Kan ju testa hota polisanmäla personen som tog emot som en sista utväg kanske och säga att det kommer framgå av lagerstatus (vet inte om de har sådan på denna vara och historiken sparad i databas, men rimligen har de det om det ingår i återkommande sortiment). Innan dess be att få tala med chefen och förklara läget och hur de borde kunna kolla att dina påståenden stämmer.
Det klart att de har lagerstatus, begär att de gör en inventering av dessa produkter så får de stämma av mot lagersaldo. Begär ut lagersaldot först och begär att få vara närvarande vid inventeringen.

• Gilla
Aser
  • Laddar…
Nu verkar det som att märket på kaklet vi köpte har utgått. Vet inte om det kan vara någon fördel vid eftesökning av varorna?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.