8 959 läst · 35 svar
9k läst
35 svar
Vi måste snacka grundfärg. För snickerier invändigt.
Nu är en burk inköpt och jag har målat upp ett prov. Jag ska provslipa när det fått torka/härda en tid.Martin321 skrev:
Futura Aqua Primer är en vattenburen alkyd, dvs ett betydligt bättre val än en ren alkyd, torktid, lukt etc, har provat alla i stort sett alla snickerigrundfärger , och denna är den vi alltid använder. Sitter även väldigt bra på hårda ytor, fabrikslackade socklar/foder/dörrar etc. Låter nästan som om jag säljer produkten, men är bara genuint nöjd med färgen
Jag har faktiskt inte hunnit utvärdera fullt ut ännu. Jag provslipade lite på en provbit. Av det lilla testet så fick jag känslan av att förgen inte satte igen pappret så värst mycket. Men att färgen var väldigt hård och slipa. Men ganska ok på det hela taget tror jag. Men inte ens i närheten av Flygger High Finish 5 classic.
Lånar tråden och tänkte kolla om någon har använt Beckers Primer Lackfärgsgrund? (Bindemedel Akrylat)
Undrar om den är slipbar eller om den bara kommer kladda igen som beskrivet tidigare i tråden? Ska måla en tv-bänk i mdf.
Sedan slutmåla med Beckers Living lackfärg 40.
Undrar om den är slipbar eller om den bara kommer kladda igen som beskrivet tidigare i tråden? Ska måla en tv-bänk i mdf.
Sedan slutmåla med Beckers Living lackfärg 40.