Som morfar alltid sade: "Den sista idioten är inte född än"
[bild]
Håller fullständigt med ”morfar”. Men med en ändring, och det gäller att Idioten är nödvändigtvis inte den som köper utan de som tar fram sådana (livsmedel?) och mest troligtvis med en hoper av tillsatser. Och i min enfaldighet så trodde jag inte att det fanns en sådan produkt, men med ett sådant ord som bechamel (Vitsås eller mjölksås), så låter det ju märkvärdigare än det är att tillaga, och därav finns det kanske ett konstruerat behov.
Håller fullständigt med ”morfar”. Men med en ändring, och det gäller att Idioten är nödvändigtvis inte den som köper utan de som tar fram sådana (livsmedel?) och mest troligtvis med en hoper av tillsatser. Och i min enfaldighet så trodde jag inte att det fanns en sådan produkt, men med ett sådant ord som bechamel (Vitsås eller mjölksås), så låter det ju märkvärdigare än det är att tillaga, och därav finns det kanske ett konstruerat behov.
Det är väl tyvärr snart lättare att säga vilka matprodukter som inte finns färdiga.
Det är väl tyvärr snart lättare att säga vilka matprodukter som inte finns färdiga.
Kanske är så, men tråden här visar att det oftast finns alternativ att låta maten göras från grunden med riktiga råvaror och utan dessa kemiska konstellationer. Och det är glädjande trots att inte allt faller mig i smaken
Måste säga jag tror det blev godaste burgaren jag gjort. Fick den å smaka som ur ett gammaldags gatukök. Å bara med rostbröd från lidl jag hade i panini-pressen
Vår ugn är sådär om man ställer den på 50 grader som är lägsta så kör del upp till 70 grader för att sedan stänga av och starta igen vid 50 grader så håller den på så.