Men var ska man förvara dessa finesser? Fast monterat på släpvagnen?
Har hittills snurrat upp banden för hand, men så tänkte jag till, 6 meter band behövs inte så jag kapade bort hälften och då är det inte så mycket band att sno runt så det inte fladdrar och handrulla 3 meter går lättare.
Mindre teknik.[länk]
En variant för mer ideer till plyfa bygget.
Ja jag var på väg att göra något sådant förut, men denna variant är ju smartare tycker jag. Passar mig bättre för jag rullar bara hemma i garaget där skruvdragaren finns.
Har hittills snurrat upp banden för hand, men så tänkte jag till, 6 meter band behövs inte så jag kapade bort hälften och då är det inte så mycket band att sno runt så det inte fladdrar och handrulla 3 meter går lättare.
Men en fast monterad……
Protte
Jag ska ha den i garaget, jag fält-rullar aldrig spännband. Har två 31 liters Smartstore lådor till alla spännband.
...kapa spännband....vilken hädelse. 3m är ju väldigt kort..........
Men en fast monterad……
Protte
Jag brukar dubblera mina band när jag rullar. Då blir ett 6 m band ”bara” 3 m att rulla, vilket går fortare.
Jag har såna här självupprullande spännband från Jula.
[bild]
De fungerar riktigt bra. Åtminstone till det jag använder de till. Att spänna fast saker på släpkärran.
Exakt men det är inte i närheten av samma dragstyrka som riktiga spännband som ligger på 10 ton tyvärr. Men sjukt smidigt för enklare surrning
Jag brukar dubblera mina band när jag rullar. Då blir ett 6 m band ”bara” 3 m att rulla, vilket går fortare.
Det! Plus att inte ha metallöglan i centrum så är man hemma. Kan bli dumt ibland om man svingar iväg öglan. Tar inte många sekunder att få ihop en normal mängd band på detta vis.