Byggahus.se
Hej på er allihopa!

Jag har en sån här; https://www.biltema.se/verktyg/tryc...er/super-duty-slipmaskin-75-mm-pro-2000032778 från Biltema, utmärkt liten slipmaskin.

Nu har Biltema sin vana trogen slutat sälja slipppapper till den, och även om de de hade var ganska dyra så var det ju smidigt när man ändå var där och köpte annat skit...

Nu har jag försökt googla fram någon annan säljare av passade papper, 75 mm (3 tum) ohålade (?) men jag hittar ingen vettig säljare...

På amazon finns det endera paket där 100 papper sprids ut på grovlekar mellan 20 och 3200 (dvs man får en massa papper man aldrig kommer använda, och få av de som går åt, nämligen 80 och 120) eller så är det helt nya säljare utan omdömen som utlovar en tidigaste leveranstid i mitten av juli...

Googlar jag så hittar jag bara papper riktade mot billackerare, där man får ge en njure för ett 100-pack 3M-papper, och det är ju inte helt nödvändigt med den kvaliteten när jag främst slipar trä...

Nån som har någon ide om var det går att hitta papper av valfri grovlek till ett vettigt pris? Har nån hittat en säljare på Amazon som är vettig vore det bra, jag har en del annat i varukorgen där redan... :D

Tackar på förhand!

Det verkar finnas en del kvar i flera Biltemabutiker.

useless useless skrev:
Det verkar finnas en del kvar i flera Biltemabutiker.
Jag vet.. Inte någon av de jag bor nära dock... Rätt kul att slipmaskinen inte är på utgående heller.. Men men... Det är väl olika inköpare på maskiner och förbrukningsmaterial... :rofl:

• Haha
Pysslarn
  • Laddar…
Dom kanske är inne i ett leverantörsbyte av rondellerna eller nåt så det kommer att finnas nya om ett tag?
Jag hade kunnat langa några paket, men har ingen planerad resa till stan den närmsta veckan.

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Jag tänkte att det var bra tillfälle att byta leverantör... :)

Från den omdömeslösa säljaren på amazon får man 20 papper för samma kostnad som 5 på Biltema.... :rolleyes:
Lägger man på 30 spänn (dvs något mer än 100-lappen) får man 50 st...

Kanske chansar på det..

Det är väl bara att prova att beställa från Amazon? Det värsta som kan hända är väl att du inte får något och Amazon betalar tillbaks pengarna.

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Amazon brukar vara på kundens sida om det uppstår problem med tredjepartssäljare så det bör vara ganska riskfritt. Om det är bråttom kan jag langa några paket K80 från min butik, övriga är tyvärr slut.

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
T
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Hej på er allihopa!

Jag har en sån här; [länk] från Biltema, utmärkt liten slipmaskin.

Nu har Biltema sin vana trogen slutat sälja slipppapper till den, och även om de de hade var ganska dyra så var det ju smidigt när man ändå var där och köpte annat skit...

Nu har jag försökt googla fram någon annan säljare av passade papper, 75 mm (3 tum) ohålade (?) men jag hittar ingen vettig säljare...

På amazon finns det endera paket där 100 papper sprids ut på grovlekar mellan 20 och 3200 (dvs man får en massa papper man aldrig kommer använda, och få av de som går åt, nämligen 80 och 120) eller så är det helt nya säljare utan omdömen som utlovar en tidigaste leveranstid i mitten av juli...

Googlar jag så hittar jag bara papper riktade mot billackerare, där man får ge en njure för ett 100-pack 3M-papper, och det är ju inte helt nödvändigt med den kvaliteten när jag främst slipar trä...

Nån som har någon ide om var det går att hitta papper av valfri grovlek till ett vettigt pris? Har nån hittat en säljare på Amazon som är vettig vore det bra, jag har en del annat i varukorgen där redan... :D

Tackar på förhand!
75mm låter udda. 77mm är väl betydligt vanligare, kanske det fungerar? Jag har för mig att Mirkas gold 77mm grip sortiment är utan hål så du kan ju kanske kolla på Tools eller annan återförsäljare.

https://www.mirka.com/sv/GOLD-230/

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
T Turbo_Tail skrev:
75mm låter udda. 77mm är väl betydligt vanligare, kanske det fungerar? Jag har för mig att Mirkas gold 77mm grip sortiment är utan hål så du kan ju kanske kolla på Tools eller annan återförsäljare.

[länk]
Det ska jag kolla upp! 77 mm funkar säkert lika bra...

Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Verkter.se har
[länk]
Tack, men 27 spänn styck var något mer än min mentala bild av vad det får kosta... ;)

Mirka Gold verkade gå att få 50 st för ungefär 200, och där ligger nog gränsen..

• Gilla
Johan Gunverth
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Tack, men 27 spänn styck var något mer än min mentala bild av vad det får kosta... ;)

Mirka Gold verkade gå att få 50 st för ungefär 200, och där ligger nog gränsen..
Håller med. Annars har Verkter väldigt bra priser på Mirkas storpackssortiment. Brukar köpa Abranet där.

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Hittade en abranet-kopia som hette "Pronet" som hade 77 mm dia slippapper, på Amazon, 160 spänn för 50 st, men då tillkom det frakt på 94 spänn.. Hamnade vi väl över smärtgränsen igen... :crysmile:

Mirka Gold fanns inte i lager på Amazon, tyvärr...

Jag har ett gäng billiga kina-papper, i den storleken. Det gäller att byta ofta för kornen sitter knappt fast! Har insett att det är stor skillnad mellan slippapper A & B

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Carls.nu kan du kika hos, dom brukar ha det mesta.

• Gilla
Frooss och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.