Byggahus.se
mattiasp mattiasp skrev:
Jag har både HK och HKC. Hade jag inte batterierna redan, och bara kunde välja en, skulle det bli en HK. Då har du den för livet. HKC bara så länge batterierna är problemfria. Nu har Festool väldigt bra batterier, men inga batterier varar för evigt. HK känns dessutom betydligt starkare med en kraftig motor och de smala klingorna.
Jag förstår. du brukar ju ha koll, vet du hur väl Metabo står sig jämfört med festool? De verkar ju ha samma sken-variant

Skiljer ju en del i pris men antar att man får det man betalar för som vanligt

S Snabelhund skrev:
Jag förstår. du brukar ju ha koll, vet du hur väl Metabo står sig jämfört med festool? De verkar ju ha samma sken-variant

Skiljer ju en del i pris men antar att man får det man betalar för som vanligt
Jag har faktiskt aldrig sett Metabos modell. Har ingen koll alls tyvärr.

• Gilla
Snabelhund
  • Laddar…
Om batteri eller sladd beror på vad, hur och var du ska använda den. För mig är det ett stort mervärde att ha en ”Mafellsåg” batteridriven eftersom den är som gjord för att ta till arbetet snarare än arbetet till sågen. För mig är detta dessutom utomhus och då räcker det oftast med spånpåsen isf dammsugare vilket gör arbetet både snabbare och smidigare utan sladd.

nanowire nanowire skrev:
Om batteri eller sladd beror på vad, hur och var du ska använda den. För mig är det ett stort mervärde att ha en ”Mafellsåg” batteridriven eftersom den är som gjord för att ta till arbetet snarare än arbetet till sågen. För mig är detta dessutom utomhus och då räcker det oftast med spånpåsen isf dammsugare vilket gör arbetet både snabbare och smidigare utan sladd.
jag förstår, tyvärr blir det rätt kostsamt iom att jag inte är investerad i något av batterisystemen för de som gör ”mafellsågar”(mafell, festool, Metabo? ) så det lutar åt en nätdriven.

S Snabelhund skrev:
jag förstår, tyvärr blir det rätt kostsamt iom att jag inte är investerad i något av batterisystemen för de som gör ”mafellsågar”(mafell, festool, Metabo? ) så det lutar åt en nätdriven.
Ja, det är ju en individuell bedömning hur man värderar det.
Det är två olika batterisystem; Metabo/Mafell har samma batterier och Festool har sina.

S Snabelhund skrev:
Jag ångrar inte en sekund att jag tog batteri trots det dyrare priset. Väldigt behändigt när man är utomhus och inte behöver bry sig om damm utan kan använda påsen (som fungerar över förväntan).

• Gilla
Snabelhund
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.