1 536 läst · 3 svar
2k läst
3 svar
Stämde era solcellsofferter med verkligt utfall
Ni som installerat solceller; Stämde antal producerande kwh med vad offerten beräknade? Vilka problem har ni haft?
Fick installerat Juni 2019 24 paneler a 300watt, inga optimerare och en 7 kW Fronius växelriktare.
22 graders taklutning och sydsydväst läge, med lite förmiddagsskugga vår och höst.
Företaget jag köpte av skrev minimum 6000 kWh per år. Ett lokalt företag som är mycket måna om sitt goda rykte. Nu på 3årsdagen så hade det gett 21030 kWh = 7010 per år.
Problem, inga alls.
22 graders taklutning och sydsydväst läge, med lite förmiddagsskugga vår och höst.
Företaget jag köpte av skrev minimum 6000 kWh per år. Ett lokalt företag som är mycket måna om sitt goda rykte. Nu på 3årsdagen så hade det gett 21030 kWh = 7010 per år.
Problem, inga alls.
Är det möjligt att namnge ort eller företag utan att göra för mycket reklam? (Även om dina erfarenheter är positiva av företaget)D dibb skrev:Fick installerat Juni 2019 24 paneler a 300watt, inga optimerare och en 7 kW Fronius växelriktare.
Problem, inga alls.