Byggahus.se

Äter du upp hela entrecoten?

• Antal röster
    248
Jag förundras av gäster, vänner, familj mfl. som med kirurgisk precision skär bort fettet på en entrecote.

• Haha
preben89
  • Laddar…
Jag äter inte heller fettet.

Jag äter inte heller fettet, har aldrig gillat fett och putsar bort allt synligt fett från kött jag lagar. Utom från entrecote då där jag lämnar det på tallriken.

• Gilla
nombz och 1 till
  • Laddar…
Det finns ju ett mellanalternativ också, jag äter det som är insprängt, men skär bort om det är mycket ute på kanterna.... ;)

• Gilla
K@tten och 11 till
  • Laddar…
Förra helgen körde jag entrecoten i köttkvarnen. Förvisso med högrev och talg. Sen grillades det asgoda smash burgers. Men det sved att mata ner entrecote i kvarnen

• Ledsen
Claes Sörmland
  • Laddar…
R
Man äter det man vill på en tallrik som serveras?
Många petar bort lök, tomat, etc. på tallriken..
Blir du lika upprörd över det?
Eller är det snåltarmen som svider när dina gäster inte slickar rent tallriken? :rofl::crysmile:

Såklart är det en smålänning som tror min förundran bottnar i snålhet.

Nej, jag tycker bara fettet på entrecoten är en fantastisk smakupplevelse. Texturen kan vara besvärande men äts fettet tillsammans med köttet blir det utmärkt.

• Gilla
jonmo och 5 till
  • Laddar…
2
Äter man inte fettet så ska man inte välja entrecôte!!!

• Gilla
Edlunn och 8 till
  • Laddar…
2 2005 skrev:
Äter man inte fettet så ska man inte välja entrecôte!!!
Så om man gillar smaken och saftigheten det insprängda fettet ger men skippar det kompakta fettet ytterst, då får man äta annat tycker du?

2
Huddingebo Huddingebo skrev:
Så om man gillar smaken och saftigheten det insprängda fettet ger men skippar det kompakta fettet ytterst, då får man äta annat tycker du?
Ja! Man kan välja oxfilé med insprängt fett!

Beror på vad det är för kvalite på köttet, en entrecot från vilket mataffär som helst går knappt och äta men en från kötthandlaren så äter man allt.

• Gilla
Claes Sörmland och 2 till
  • Laddar…
Entrecote är bland det bästa som finns!
Är man lite galen om man har bilder på entrecote och ens mamma tycker man har ett entrecote-missbruk? :rofl:
Förpackad entrecôte med etikett som visar pris och ursprung från Sverige.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Förpackad entrecote med etikett på en skärbräda.
Skapa konto
Tre stycken råa entrecote-skivor på en skärbräda.
Skapa konto
Skärmdump av textkonversation om att köpa entrecote med pengar istället för att köpa kläder.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
  • Älska
mexitegel och 7 till
  • Laddar…
2
T twoody skrev:
Beror på vad det är för kvalite på köttet, en entrecot från vilket mataffär som helst går knappt och äta men en från kötthandlaren så äter man allt.
Ööö är väl samma med allt kött!

2 2005 skrev:
Ööö är väl samma med allt kött!
Nej verkligen inte, det är inte samma smakupplevelse med en seg köttbit från en plastförpackning mot en kobeentrecot som smälter i munnen.

• Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
Lill72 Lill72 skrev:
Entrecote är bland det bästa som finns!
Är man lite galen om man har bilder på entrecote och ens mamma tycker man har ett entrecote-missbruk? :rofl:
[bild] [bild] [bild] [bild]

hahahahah, världsklass

• Gilla
Lill72
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.