8 506 läst · 54 svar
9k läst
54 svar
Foodtruck behöver el på studentfest - hur löser jag bäst....?
Medlem
· Södermanland
· 505 inlägg
Medans somliga inte ens har råd att sätta på sina ungar en studentmössa och en snygg klänning eller kostym.
Måste ni verkligen ha den foodtrucken? Ett annat alternativ kan ju vara att kolla om det finns andra food trucks att hyra. Kollar man runt lite så finns det de som kan ta med eget elverk om inte el kan tillhandahållas, eller andra som klarar sig på ett 3-fas uttag. Känns nästan som den enklaste lösningen.
Finns kanske foodtrucks som kör med gasspis som bara behöver 230v 10a till belysning?
Det blir nog en avbokning.E Elajomannen skrev:
Nej, det måste vi absolut inte. Foodtruck med elverk (!?) kan vara lösning men Plan B finns, lutar åt grill och dessutom betydligt billigareD Dublin skrev:Måste ni verkligen ha den foodtrucken? Ett annat alternativ kan ju vara att kolla om det finns andra food trucks att hyra. Kollar man runt lite så finns det de som kan ta med eget elverk om inte el kan tillhandahållas, eller andra som klarar sig på ett 3-fas uttag. Känns nästan som den enklaste lösningen.
Konstigt upplägg för en food truck att behöva extern ström av den storleken. För de jag ser längs div gator i Stockholm står de ju alla med ett litet elverk putrande runt hörnet eller på en hylla på trucken. Kan knappast vara några 2x16A elverk. Att alla dessa hyr ström per timme tror jag inte på.
Skulle nog gissa på att de har gasspis å att andra grejer såsom stekbord å grill också går på gas. Elverket är nog bara till belysning, kassamaskin å lite andra smågrejersnuttjulle skrev:
Va lite så jag tänkte oxå. Har man en foodtruck som man vill lätt kunna ställa upp och sälja eller kunna hyra ut sig till fest känns det inte rätt att kräva 2 stora 16A 3fas uttag.D Djävulssnickarn skrev:
Liknande trådar
-
Vilka delar behöver jag för att pusta innervägg?
Byggmaterial & Byggteknik -
Är det dörren eller listen som behöver slipas?
Byggmaterial & Byggteknik -
Behöver hjälp med en elomin 3
Värme allmänt -
Hur behöver jag säkra - 20A eller kan jag ha 16A
Värme allmänt -
Behöver lite hjälp med Excel (web) och pivot-tabeller...
Teknik