Byggahus.se
cecar33 skrev:
Eller en sådan här

[länk]
En sån har vi. Asbra!!

3ple skrev:
En sån har vi. Asbra!!
Ja det verkar smart. Det kanske får bli en sådan senare. Nu står diskmaskinsavstängningen på utom då vi åker på semester och så glömmer jag alltid att slå på vattnet när man kommer hem så diskmaskinen står och torrhostar.

• Gilla
Lasse245
  • Laddar…
Nu tror jag att jag har kommit på hur man kan fixa kolsyra på ett smart och billigt sätt.

Man stoppar en vanlig tvättställsblandare i extrahålet. På varmvattenanslutningen så kopplar man in kallvatten och en kolsyrapatron. På kallvattenanslutningen kopplar man in kallvatten. Då kan man möjlighet att reglera mängden kolsyra i dricksvattnet med blandaren, och man kan också "spola ur" varmt vatten som står i rören utan att behöva slösa med kolsyran.

Frågan är bara om det funkar i praktiken, och hur kolsyrar man vattnet? Finns det någon slags anslutning för vanliga vattenrör som man kan koppla in en kolsyreflaska på, eller hur fungerar det?

Krilleman
Det tror jag inte kommer fungera. Hur mycket tryck är det i en kolsyrepatron?

Kollar man på kolsyreblandaren Mora Izzy C, så finns det någon speciell pryl man kopplar in kolsyran på vattnet med. Det kanske är något sådant jag behöver.

• Gilla
RLindström
  • Laddar…
Nekrar tråden för att informera om att det numera (sedan några år) sitter en elektronisk diskmaskinavstängare där. Blev en utmärkt lösning.

• Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.