Hej.
Tänkte bara höra mig för om vad andra tycker om den situation jag sitter i.
Jag var för ett tag sen inne på Bauhaus Drive in arena för att köpa reglar.
När jag kommer hem så varnar min bil på att jag har lågt däcktryck.
Ser då att i 3 av 4 däck sitter där stift med en plastbricka på.
Dessa sitter även på kortsidan på reglarna som Bauhaus säljer.
Jag får bekräftat att det kommer från dom när jag är inne och pratar med kundtjänst och han kan erbjuda mig 200 kr på ett tillgodo kort.
Jag ser det lite som en förolämpning och väljer att avstå.
Jag tar sedan kontakt med dom via mail och berättar om mitt problem.
Där säger dom att dom inte tar ansvar för mitt fordon trots att skadan skett inne på deras drive in arena.
Dom anser att jag ska ta det med mitt försäkringsbolag.
Ska man kriga vidare eller bara ge upp?
Vad hade ni gjort?
Mvh
Tänkte bara höra mig för om vad andra tycker om den situation jag sitter i.
Jag var för ett tag sen inne på Bauhaus Drive in arena för att köpa reglar.
När jag kommer hem så varnar min bil på att jag har lågt däcktryck.
Ser då att i 3 av 4 däck sitter där stift med en plastbricka på.
Dessa sitter även på kortsidan på reglarna som Bauhaus säljer.
Jag får bekräftat att det kommer från dom när jag är inne och pratar med kundtjänst och han kan erbjuda mig 200 kr på ett tillgodo kort.
Jag ser det lite som en förolämpning och väljer att avstå.
Jag tar sedan kontakt med dom via mail och berättar om mitt problem.
Där säger dom att dom inte tar ansvar för mitt fordon trots att skadan skett inne på deras drive in arena.
Dom anser att jag ska ta det med mitt försäkringsbolag.
Ska man kriga vidare eller bara ge upp?
Vad hade ni gjort?
Mvh
Ja eller deras slarv som har dålig rutin på städning.D Dilato skrev:
Jag var inte den första. Varför har inte dom löst problemet?
Vanligtvis har man inte koll på marken och letar efter saker som är lika stora som en femkrona.
"Hej
Vi kommer såklart att bekosta lagningen av dina 3 däck.
Kom in med fakturan när du har fått dem lagade så återtbetalar vi
ditt utlägg. Vi beklagar att detta hänt.
Uppge ditt ärendenummer i informationen så hjälper vi dig.
Med vänliga hälsningar,
Hyllinge"
Nu gjorde dom en tvärvändning.
Trevligt att se.
Edit: Tack Bauhaus Hyllinge!
Vi kommer såklart att bekosta lagningen av dina 3 däck.
Kom in med fakturan när du har fått dem lagade så återtbetalar vi
ditt utlägg. Vi beklagar att detta hänt.
Uppge ditt ärendenummer i informationen så hjälper vi dig.
Med vänliga hälsningar,
Hyllinge"
Nu gjorde dom en tvärvändning.
Trevligt att se.
Edit: Tack Bauhaus Hyllinge!
Redigerat:
Alltså betalar alla vi andra kunder för ditt slarv...Sterik86 skrev:
"Hej
Vi kommer såklart att bekosta lagningen av dina 3 däck.
Kom in med fakturan när du har fått dem lagade så återtbetalar vi
ditt utlägg. Vi beklagar att detta hänt.
Uppge ditt ärendenummer i informationen så hjälper vi dig.
Med vänliga hälsningar,
Hyllinge"
Nu gjorde dom en tvärvändning.
Trevligt att se.
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 4 653 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 4 653 inlägg
Nu är var det ju inte hans slarv, det klart att varuhusen ska hålla rent så inte kunderna får punktering. Man kan kan inte begära att kunderna ska gå in och inspektera golven innan kunden kör in bilen. Man förutsätter att det inte ligger föremål på marken så att man får punktering. Du skulle säkert bli frustrerad om du varje gång får vänta på din tur för att varje kund ska gå ut och inspektera golvet/marken.T tanaris skrev: