En vanlig svensk vimpel ska sitta "blått mot blått", dvs blåa sidan uppåt och gula nedåt.
Grannen verkar inte bry sig om denna viktiga regel som man ändå borde känna till om man har vimpel. Precis som att man läser på om reglerna för flaggning.
Grannen är heller inte konsekvent. Ibland är den rätt, ibland fel.
Så här kan vi ju inte ha det.
Vad ska jag göra?
Grannen verkar inte bry sig om denna viktiga regel som man ändå borde känna till om man har vimpel. Precis som att man läser på om reglerna för flaggning.
Vad ska jag göra?
Jag förstår dilemmat, jag blir också irriterad när jag ser detta. Antingen har du flaggstång och lär dig reglerna, eller så har du ingen flaggstång. Gör det enda raka, lägg en anonym lapp i brevlådan. 
Medlem
· Västerbottens län
· 17 785 inlägg
Polisanmäl, lika allvarlig som att bränna.
Men sala ihop till en korsvimpel, så löste vi problemet här hemma.
Protte
Men sala ihop till en korsvimpel, så löste vi problemet här hemma.
Protte
Snygg semitrollning! Om du är seriös kan du ju bjuda grannen på en gratislektion i flaggologiM Micke_xyz skrev:En vanlig svensk vimpel ska sitta "blått mot blått", dvs blåa sidan uppåt och gula nedåt.
Vad ska jag göra?
Neeeej! Ta genast ner den!prototypen skrev:
"En så kallad korsvimpel är inte godkänd och är även historiskt felaktig - avstå från användning."
https://riksarkivet.se/vimpel
Löjliga "regler" med flaggor och vimplar.
Jag har hissat allt från piratflaggor till Nazi Tyskland.
Dock åkte jag dit ordentligt för nazityskland förargelseväckande beteende.
Obs jag är inte nazist. Jag har ärvt den a min farfar.
Jag har hissat allt från piratflaggor till Nazi Tyskland.
Dock åkte jag dit ordentligt för nazityskland förargelseväckande beteende.
Obs jag är inte nazist. Jag har ärvt den a min farfar.
För du tänkte att dina grannar bara skulle se det som att du är liberal flaggare, inte någon som flaggar med sin nazism...T TheGame skrev:
Vi hittade en sovjetisk flagga när vi var ute i skogen och lekte när vi var små. Farsan blev lite häpen när han kom hem och såg att vi hängt upp den vid uppfarten. Kommer inte ihåg vad som hände med den, men den fick nog utegångsförbud.
Hobbyelektriker
· Stockholm
· 315 inlägg
Måste nog dubbelkolla på vägen till bilen nu på morgonen så inte vi lika odugliga...!