Sverigetvätten Cylinda 05 värmer ej elementet är helt, kol på motorn är bra, men det finns en givare som jag inte är säker på hur kollar vi att den är hel. Maskinen kör sitt program men värmer inte. Tacksam för en ledtråd om detta mvh/essob
skitenkeltB bossel51 skrev:
reläet på kortet har börjat lossna
bara gör rent och löd om noga
Hej, tack för tipset, men kan man se vilket relä det är, är det den smala kabel som går från givaren vid trumman som är inkilad i ett hål. Som sedan går upp till kortet. Sänd gärna en bild på vilket relä mvh/Boelectroluxaren skrev:
Hej har nu taget ut kort och såg då var det behövdes löddas,har gjort detta.Har satt tillbaka kortet för att provköra, men då startar den inte alls. Se bild,uppe i vänstra hörnet på kortet där finns sju löddningar ett steg längre ner är en punkt som var behov att löddas om, det var väldigt tydligt. Har du mera tips mvh/Boelectroluxaren skrev:
den nedersta som du lödde är till reläet men så även de andra fyra i det klustret så se till att alla 5 är väl lödda.
går den inte efter det måste du kopplat fel
går den inte efter det måste du kopplat fel
Har nu tagit ur kortet igen, och så har jag löddat om samtliga punkter. Men har inte kopplat fel, för jag har inte tagit isär, utan bara löddat om punkterna.Finns det nya sådana här elektronik kort att köpa, och vad är priset på ett sådant. Skall prova om det funkar efter detta.Tacksam för svar. Mvh/essob
Nej det finns inga nya