602 läst · 3 svar
602 läst
3 svar
Bärighet mark gräs
Rätade upp kantstenar runt en plantering i fjol och grävde igen marken brevid, en yta på knappt en kvm. Dum som jag var då blandade jag ut det med planteringsjord och planteringsjord ovanpå (för att inte grannens katter ska gå och skita i jorden) och blanda i gräsfrön. Började så smått komma upp gräs, sen kom snön. Nu när det töat och börjat torka i marken var det nått stolpskott som klev i jorden och den sjönk ner, plus att gräset förmodligen inte kommer ta sig alls.
Hur ska man lösa detta? Ska man gräva upp och ha på någon annan jord och frön? Har sått gräsfrön på annan plats där det växte utan större problem.
Ska vara lättast att så gräsfrön på hösten då det är blötare då sägs det ju...
Hur ska man lösa detta? Ska man gräva upp och ha på någon annan jord och frön? Har sått gräsfrön på annan plats där det växte utan större problem.
Ska vara lättast att så gräsfrön på hösten då det är blötare då sägs det ju...
Stödså antar jag du menar? Jag ska gå ut och ta en bild på "eländet".harry73 skrev:
Dressjord är lite med stadga i väl har jag förstått?
Jag grävde upp en stor yta typ en meter ner och rensade från rötter och ogräs för några år sedan, fyllde igen med samma jord, plattade till med fötterna (såg ut som nån galen indian antar jag) och sen hade jag på mer lös planteringsjord, på med massa frön och vattnade. Var nog framåt sensommaren. Marken har varit vldigt stabil sen dess.