80 084 läst · 591 svar
80k läst
591 svar
Bra brottmålsadvokat för trafikbrott
Är det en jävla dåre till ungdom som inte ens har B-kort och är ute och kör epa i 80km/h i trafiken så hoppas jag att det blir konsekvenser som känns. Jävla sätt att riskera andras liv för att man inte har något vett i skallen.
Mvh
Mvh
Det där vittnet (till omkörningen) kommer med största sannolikhet inte kallas till en eventuell rättegång.
Det finns tillräckligt med indicier för att styrka att din son kört, har kört a-traktorn. Är den (traktorn) olovlig så kommer det bli en fällande dom.
Rent krasst skulle det väl gå för åklagaren att kalla hela klassen som då kan vittna om att din son kom i traktorn på morgonen.
Ska din son då hävda att någon mobbare i parallellklassen var ute på lunchrasten och mixtrade med traktorn
Det finns tillräckligt med indicier för att styrka att din son kört, har kört a-traktorn. Är den (traktorn) olovlig så kommer det bli en fällande dom.
Rent krasst skulle det väl gå för åklagaren att kalla hela klassen som då kan vittna om att din son kom i traktorn på morgonen.
Ska din son då hävda att någon mobbare i parallellklassen var ute på lunchrasten och mixtrade med traktorn
Redigerat:
Eftersom du också är misstänkt för brott så antar jag att du är registrerad ägare till fordonet... då ansvar du för att fordonet inte lånas ut till personer dom inte får köra fordonet... exempelvis personer utan rätt förarbehörighet.... är fordonet ändrat då det klassas som personbil då gäller det att föraren har b körkort....
Jag antar att du inte är den huvudsakliga föraren/brukaren...
Isåfall begås också ett avtalsbrott mot försäkringsbolaget...
Personen som är skriven på fordonet ska vara den huvudsakliga brukaren till fordonet.
Sedan ligger sonen inte bra till eftersom han dömts för olovligkörning tidigare...
Att hänvisa till att andra, gör ditt och datt där ni bor hjälper er knappast...
Polisen brukar ta hjälp av bilinspektörer dvs. riktiga besiktningsmän vid fordonsundersökningar.... deras ord väger tungt... kan sedan ett vittne styrka att din son kört strax före beslaget så ser det inte så ljust ut...
Polisen brukar inte driva ett sådanat här case om de inte har starka misstankar... Har de inte starka misstankar eller bevis då brukar de skälla ut föraren i syfte att avskräcka föraren för att begå nya "dumheter".
Har sonen förhörts eller erkänt att han kört stax före beslaget?
Jag antar att du inte är den huvudsakliga föraren/brukaren...
Isåfall begås också ett avtalsbrott mot försäkringsbolaget...
Personen som är skriven på fordonet ska vara den huvudsakliga brukaren till fordonet.
Sedan ligger sonen inte bra till eftersom han dömts för olovligkörning tidigare...
Att hänvisa till att andra, gör ditt och datt där ni bor hjälper er knappast...
Polisen brukar ta hjälp av bilinspektörer dvs. riktiga besiktningsmän vid fordonsundersökningar.... deras ord väger tungt... kan sedan ett vittne styrka att din son kört strax före beslaget så ser det inte så ljust ut...
Polisen brukar inte driva ett sådanat här case om de inte har starka misstankar... Har de inte starka misstankar eller bevis då brukar de skälla ut föraren i syfte att avskräcka föraren för att begå nya "dumheter".
Har sonen förhörts eller erkänt att han kört stax före beslaget?
Om nu din son körde om 3st bilar kan ingen (ditt vittne) veta vilken hastighet traktorn hade.
Att traktorn framförts på vägar när den varit olaglig, kan ingen heller intyga.
Att den är olaglig kan ju polisen självklart få fram nu när dom har den och undersöker den. Men anledningen till det är ju för att det har mekats med den, men den aldrig har kört med den eventuella utrustning som den bestyckats med.
Kan man komma undan med att ha misshandlat någon när det finns vittnen, då man hävdar att man inte kan ha sett själva slaget pga att vittnet stått i fel vinkel, så känner jag att det här är ett lätt fall att komma ur med en någorlunda advokat. Sen om man förtjänar att dömas är en annan sak...
Att traktorn framförts på vägar när den varit olaglig, kan ingen heller intyga.
Att den är olaglig kan ju polisen självklart få fram nu när dom har den och undersöker den. Men anledningen till det är ju för att det har mekats med den, men den aldrig har kört med den eventuella utrustning som den bestyckats med.
Kan man komma undan med att ha misshandlat någon när det finns vittnen, då man hävdar att man inte kan ha sett själva slaget pga att vittnet stått i fel vinkel, så känner jag att det här är ett lätt fall att komma ur med en någorlunda advokat. Sen om man förtjänar att dömas är en annan sak...
Det där tror jag inte stämmer generellt. Lånar jag ut min bil till brorsan så har jag inget straffrättsligt ansvar att kontrollera att han inte har fått sitt körkort indraget. Detsamma gäller om jag köper en traktor till min son som han sedan utan min vetskap modifierar så den går i 80 km/h.H HSP skrev:Eftersom du också är misstänkt för brott så antar jag att du är registrerad ägare till fordonet... då ansvar du för att fordonet inte lånas ut till personer dom inte får köra fordonet... exempelvis personer utan rätt förarbehörighet.... är fordonet ändrat då det klassas som personbil då gäller det att föraren har b körkort....
https://www.facebook.com/100067091389563/posts/327085446204499/?app=fbl
Detta cirkulerade i veckan. Dom en från Svea hovrätt är förmodligen det polisen kommer hänvisa till.
Detta cirkulerade i veckan. Dom en från Svea hovrätt är förmodligen det polisen kommer hänvisa till.
Jag gissar att sonen är minderårig och då kan nog ägaren till bilen ha ett ansvar. Samma om man lånar ut en bil så är jag rätt säker på att du ska se till att föraren har behörighet att köra bilen.D Derbyboy skrev:
Lite väl aggressivt kan jag tycka, vart ser du att han har kört 80km/h som en dåre?Davidbagare skrev:
Det är ett vittne som jag är helt säker på ljuger som har sagt att han har kört om bilar vilket jag misstänker faktiskt går att motbevisa med en del räkneövning och mätande av vägsträckor.
Eller helt enkelt kalla vittnet till rättegången och se vad som sägs då, misstänker att personen ifråga kanske inte är lika sugen på att vidhålla den versionen i rätten.
Att kalla min son för någon utan vett I skallen tycker jag är lite magstarkt utan att du faktiskt vet vad som har hänt.
Polisens utredning kommer visa om bilen är trimmad eller inte. Och är den trimmad så står jag fast vid det jag skrev. Om han körde om bilar eller ej är för mig oväsentligt. Man kör de fordon man har behörighet till. Annars försätter man medtrafikanter i fara och då saknar man vett i skallen!Gimp skrev:
Lite väl aggressivt kan jag tycka, vart ser du att han har kört 80km/h som en dåre?
Det är ett vittne som jag är helt säker på ljuger som har sagt att han har kört om bilar vilket jag misstänker faktiskt går att motbevisa med en del räkneövning och mätande av vägsträckor.
Eller helt enkelt kalla vittnet till rättegången och se vad som sägs då, misstänker att personen ifråga kanske inte är lika sugen på att vidhålla den versionen i rätten.
Att kalla min son för någon utan vett I skallen tycker jag är lite magstarkt utan att du faktiskt vet vad som har hänt.
Nej, inte straffrättsligt men absolut skadeståndsrättsligt. Du måste ha uppsåt, är du ovetande så har du inte uppsåt. Finns inte ett oaktsamt medhjälp till olovlig körning.Davidbagare skrev:
Suck! Du förstår verkligen inte. Är han misstänkt för något som har med omkörningen att göra? Svaret är Nej, han är misstänkt för olovlig körning och omkörningen saknar i det sammanhanget betydelse.Gimp skrev:
Lite väl aggressivt kan jag tycka, vart ser du att han har kört 80km/h som en dåre?
Men för all del, ta med dig dina räkneexempel till domstolen och gör dig själv till åtlöje.
Körkortet kan man också bli av med om man lånar ut bilen till en som inte har giltig behörighet att köra bilen. Tillåtande av olovlig körning. Var väl det TS skrev i första inlägget..D Derbyboy skrev: