Jag har provskruvat både i och ur en del skruv nu, visserligen inga större men har inte märkt av några tendenser till att bitset vill lossna.
Testade med både medföljande PH2 bits och en från en Bosch bitssats.
Bifogad film kanske inte säger så mycket men...
Näe det blir ingen budgetmodell, det skiljer för lite i pris.
Nu velar jag mest mellan GDR och GDX.
bits använder jag där det är trångt och uppskattar därför den kortare nosen på GDR. Hylsor använder jag mer sällan där det är trångt och det skulle därför vara ok att ta en GDR + adapter för 1/2" hylsa.
GDX alla dagar i veckan. Jag köpte en för 1 år sen och ångrar det absolut inte
Jag har provskruvat både i och ur en del skruv nu, visserligen inga större men har inte märkt av några tendenser till att bitset vill lossna.
Testade med både medföljande PH2 bits och en från en Bosch bitssats.
Bifogad film kanske inte säger så mycket men...
[video]
Jo, tack, det där var bra! Den är ju låst på samma sätt som "vanligt" i en liten hex-chuck, och jag förstår vad @poba53 menar med att små bits försvinner.
Ska bara vela lite till så kan jag slå till sedan....
Typiskt "on a need to know basis". Finns inget att pladdra om.
Jag har ju redan monterat dörren jag skulle haft maskinen till från början (betongskruv) men nu har jag insett att jag måste montera om dörren lite högre upp så att tjocka dörrmattan får plats, så då är det ju bra att maskinen är hemma nu....så frågan var: "Vill du kunna använda dörrmatta, ja eller nej?".
Mina 18V batterier från befintliga blåa maskiner passar inte perfekt i den nya. Har något ändrat sig? De går att trycka dit och använda men spärren hakar inte i.
De batterier jag har kommer från en 18v60FC som bara har några år på nacken.
Mina 18V batterier från befintliga blåa maskiner passar inte perfekt i den nya. Har något ändrat sig? De går att trycka dit och använda men spärren hakar inte i.
De batterier jag har kommer från en 18v60FC som bara har några år på nacken.
Har jag missat något?
Har inte någon nyare blå 18V dragare men det har ju "råkat bli" lite andra 18V senaste året och har inte upplevt något liknande.
18V GOP - klickar i bra.
18V GEX - inga bekymmer.
18V GCM - samma som ovan.
Även nya batterier som sitter bra i allt de testats i.
Inge skräp eller nån miss i plasten, som gör att de kärvar?
Jag har ett stort antal Bosch 18V maskiner och batterier i storlek 2-5Ah både vanliga och ProCore som alla passar ibördes så det måste vara något fel på ditt exmplar. Mina maskiner och batterier är tillverkade 2012-2022
På denna nya maskin får man trycka in batteriet och sedan vicka lite på det i sidled för att spärren ska klicka i, alternativ så får man ta i mer när man trycker i batteriet. På övriga maskiner glider det lättare så detta lär väl ge sig när man använt maskinen ett tag.
Nu får jag visst chansen att testa med ett nytt batteri också.
Summan av maskinen och bitsatsen puffade mig precis över gränsen för Prodeal erbjudandet så nu ska ett extra batteri på 4Ah vara på väg. Blev ju rena vinsten att köpa ny maskin......