1 382 läst · 2 svar
1k läst
2 svar
”Torrelda” bastuaggregat?
Bygger bastu och hat tänkt mig Harvia 20 Pro som ugn. Skall ha lösning med varmvatten och väljer mellan tank på röret (som enligt tillverkaren tål att torreldas) eller tank i själva ugnen, integrerad. Det senare är jag rädd för då det måste (?) vara vatten i tanken för att inte ugnen ska ta skada. Har någon erfarenhet av detta?
Anledningen till min fråga är att inte vill riskera att någon hyresgäst glömmer fylla på med vatten…
Anledningen till min fråga är att inte vill riskera att någon hyresgäst glömmer fylla på med vatten…
Bara en tanke, värd att tänka:
Är det över huvud taget bra att ha HET- vatten i en bastu, speciellt när det handlar om en stor grupp av personer ( hyresgäster), som man inte vet kunskapsnivån på? De flesta vet ju att ånga från vatten " kastat på kaminen" är het och kan vara skadlig, men det kan vara lätt att missta sig på att VARM- vatten faktiskt kan vara HET- vatten.
Är det över huvud taget bra att ha HET- vatten i en bastu, speciellt när det handlar om en stor grupp av personer ( hyresgäster), som man inte vet kunskapsnivån på? De flesta vet ju att ånga från vatten " kastat på kaminen" är het och kan vara skadlig, men det kan vara lätt att missta sig på att VARM- vatten faktiskt kan vara HET- vatten.
Tack, men den risken får jag ta och försöka eliminera med tydliga instruktioner. Det finns ju inget bättre än duscha ute med skopvatten!HasseTeknik skrev:
Bara en tanke, värd att tänka: