Byggahus.se
Hej
Då vi har en källare under halva rummet så måste det reglas upp. Andra halvan är tänkt att gjuta platta på. Det skall bli ett golv…

Utefter dom förutsättningarna vad skall man isf tänka på?

Eller är det heldumt att blanda två sorters golv och att lyckas få till det på ett bra sätt?

• Renoveringsprojekt där halva golvet är borttaget vid fönster, med verktyg och material synliga för regling och gjutning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renovering av golv med reglar och öppen källargrund i ett rum under ombyggnation.
    Skapa konto
  • Ouppbyggt golv i renoveringsfas med exponerad jord, stenar och träreglar.
    Skapa konto
Ingen?

Jag hade reglat upp hela. Tror d blir enklare så.

• Gilla
Dr Benz
  • Laddar…
Vi byggde nyligen till en del mot befintligt hus, där gjöt vi en platta med slingor. I gamla delen la jag golvspån 2-3cm under betongplattan och sen flöt upp i rätt nivå med flytspackel. Varsin slinga då.
Sen ett flytande golv över alltihop. Funkar bra, övergången blev perfekt

• Gilla
Dr Benz
  • Laddar…
T Tjrex skrev:
Jag hade reglat upp hela. Tror d blir enklare så.
Ja det kanske är det absolut bästa egentligen.
Skall kika på möjligheterna för det faktiskt.

Sebbe89 Sebbe89 skrev:
Vi byggde nyligen till en del mot befintligt hus, där gjöt vi en platta med slingor. I gamla delen la jag golvspån 2-3cm under betongplattan och sen flöt upp i rätt nivå med flytspackel. Varsin slinga då.
Sen ett flytande golv över alltihop. Funkar bra, övergången blev perfekt
Japp men det är lite så jag hade tänkt det i vardagsrummet där halva är källare och reglat och halva är jordgolv som blir platta.

Problemet här är att det inte går att göra två slingor utan slangen måste gå fram och tillbaka mellan spån och platta. Detta eftersom skarven till källaren går snett igenom rummet…

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.