5 965 läst · 27 svar
6k läst
27 svar
Ränta vid byggnadskreditiv?
Det var ett annorlunda upplägg! Bara hört talas om byggkreditiv och att man i princip skickar alla räkningar till banken. När var detta ni hade den dealen? 2021?
Sent 2020 lades det upp. Banken var inte ett dugg intresserade av att hålla på med mina fakturor och allt vad det innebär. I efterhand har det vart väldigt bra att ha kontanta kapital att kunna deala med. Särskillt när man köpt saker på blocket.S Snickardricka skrev:
Byggde för 2 år sen.
2.5 procent där pengarna var färdiga att hämtas ut från banken efter hand.
Ingen ränta på det som inte togs ut utan bara ränta på dom som jag faktiskt använde.
Då jag hade en bra slant från förra huset så behövde jag bara använda dessa pengar under dom sista månaderna i bygget och sen omvandlade det till ett vanligt huslån.
2.5 procent där pengarna var färdiga att hämtas ut från banken efter hand.
Ingen ränta på det som inte togs ut utan bara ränta på dom som jag faktiskt använde.
Då jag hade en bra slant från förra huset så behövde jag bara använda dessa pengar under dom sista månaderna i bygget och sen omvandlade det till ett vanligt huslån.
Var på banken förra veckan ang. Byggkreditiv. . Fick 1,95%
Vi hade 1.89% under 2018. Det var en bra ränta på kreditiv. Det var ganska normalt med en kreditivränta på 2-2.5% i det ränteläget som var då. Anledningen till erbjudandet på 1.89%, som vi fick av Nordea, var att de hade ett samarbete med vår hustillverkare.
Lite nyfiken på vilken bank du hade/har?A atomlab skrev:
Liknande trådar
-
Bunden ränta ändrad vid tillträde
Köpa & Sälja hus -
Fråga om slutvärdering vid byggnadskreditiv/avlyft
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Ränta vid överbryggningslån
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Ränta på byggnadskreditiv
Köpa & Sälja hus -
Förslag: Slopad uppskovsränta för alla vid årsskiftet