Har Huawei sun2000-20ktl-m0 växelriktare där jag har fått lite problem, panelerna producerar en spänning precis som vanligt men ingen ström. Jag hade samma problem ett par dagar i vintras, felanmälde då det hela till leverantören och efter ett par dagar fungerade det igen. Frågade vad de hade gjort men blånekade till att de hade gjort något. Är det någon här som har förslag på vad som kan vara fel? Vad kan jag göra för att felsöka? Tångamperemeter på DC-kablarna? Har ikväll prövat en norsk reset, men kan av förklarliga skäl se först imorgon om det har fungerat... Ser
Jag tror att en norsk reset nollställer larmen. Det ska finnas en flik till där nere som heter Alarm. Men den ser nog bara installatören, som då kan svara på varför den stannat
Jag tror att en norsk reset nollställer larmen. Det ska finnas en flik till där nere som heter Alarm. Men den ser nog bara installatören, som då kan svara på varför den stannat
Loggade in med installatörskontot sist och hittade ingenting i larmloggen, ska kolla igen när barnen har somnat om jag hittar några historiska larm.
Loggade in med installatörskontot sist och hittade ingenting i larmloggen, ska kolla igen när barnen har somnat om jag hittar några historiska larm.
Du kan ju plocka ner en hel del loggar via den inloggningen också. Jag gjorde det själv då jag sökte efter produktionsloggar. De fanns däremot inte där.
Möjligt att du kan hitta något i app eller inverterloggarna som vittnar om felet.
Om du har någon info om hur du kommer in via webben och via installatörslogin, säg gärna till. jag tror inte det går då det inte går att ansluta lokalt vad det verkar men det skulle underlätta mycket om det gick. Verkar knepigt få tag på produtionsloggarna i annat fall.
Därtill skulle jag kolla på sista dagen du hade produktion och om något såg underligt ut under den dagen.
Hittade efter alldeles för lång tid kontaktuppgifter direkt till Huawei utan att behöva gå via installatören. Inom ett dygn var problemet löst.
Av någon anledning har växelriktaren ändrat inställningen för exportbegränsningen, därav tillät den ingen produktion. En enkel ändring i datorn och problemet var löst... Lite drygt att det skulle ta fyra veckor och ett besök från installatörens personal som inte kunde lösa problemet.
Hittade efter alldeles för lång tid kontaktuppgifter direkt till Huawei utan att behöva gå via installatören. Inom ett dygn var problemet löst.
Av någon anledning har växelriktaren ändrat inställningen för exportbegränsningen, därav tillät den ingen produktion. En enkel ändring i datorn och problemet var löst... Lite drygt att det skulle ta fyra veckor och ett besök från installatörens personal som inte kunde lösa problemet.
Kopplade upp dit mot växelriktaren och under power adjustment aktiverade jag remote power schedule.
Tackar. Hade det aktiverat från början och har även provat avaktivera utan resultat. Har inte varit mycket sol men min SolarEdge har gett lite i alla fall. Installerade Huwaei i november så den har aldrig startat. Har bett deras support kolla på inställningarna i alla fall. Använde inte medskickade MC4 kontakterna men det kan väl inte spela någon roll?! Mäter ju upp mina 400 V på stiften i kontakterna.
Vad visar appen om du går in och kollar spänning eller ström på slingorna?
Hittade det stället nu, men står på 0 ( snö + nästan mörkt ute. så jag får kolla i morgon om det töat) Har som sagt mina 400 V som jag ska till stiften i kontakten men jag tänkte om originalstiften var "längre" inuti så kanske jag får byta kontakt. Vi ser när snön släpper. Tack för tipset så länge.
Vad visar appen om du går in och kollar spänning eller ström på slingorna?
Skickade loggen igår till supporten efter att få perfekt instruktion tillsänd, idag svar att det var hårdvarufel och Invertern byts ut på garantin. Tur jag upptäckte det så tidigt på säsongen, hoppas nya kommer snabbt.
Skickade loggen igår till supporten efter att få perfekt instruktion tillsänd, idag svar att det var hårdvarufel och Invertern byts ut på garantin. Tur jag upptäckte det så tidigt på säsongen, hoppas nya kommer snabbt.
Fantastiskt med så snabba svar! Det var jag imponerad med i mitt ärende med