997 läst · 9 svar
997 läst
9 svar
Plejd
Plejd har bara blåtand och måste ha deras egen gateway för internet.
Shelly som sagt har inbyggt WLAN och klarar sig på egen hand om det finns trådlöst internet.
Shelly som sagt har inbyggt WLAN och klarar sig på egen hand om det finns trådlöst internet.
Jo, även om stödet inte bygger på något "officiellt" protokoll såvitt jag vet. Men då undrar jag över tanken med detta, jag kan inte se syftet med att cykla kraften till Homey om den inte hängt sig på något vis och om den hängt sig kan du ju inte längre styra din Plejd-puck.D Derbyboy skrev:
Sen är jag inte så uppdaterad på Plejd, en förutsättning är ju att den kan konfigureras så att den automatiskt slår på kraften igen.
Nej nej, jag håller med just för det syftet som jag beskrev ovan så fungerar inte lösningen med plejd till Homey och sen ut på nätet. Det blir shelly-plugg till den lösningen.
Jag kommer ha plejd 0-10v för att styra en EC fläkt. Därav min fråga om jag kunde köra plejd till Homey och sen ut på nätet.
Mitt första val var qubino z-wave 0-10v men läste någonstans att den inte va helt hundra.
Jag kommer ha plejd 0-10v för att styra en EC fläkt. Därav min fråga om jag kunde köra plejd till Homey och sen ut på nätet.
Mitt första val var qubino z-wave 0-10v men läste någonstans att den inte va helt hundra.