Byggahus.se
jizzo skrev:
Men hur svårt ska de vara att bara ta en 35 mm borr och en bra skruvdragare och sedan borra? Mall hit och mall dit, överhandsfräs... hmmz...
Ett hål tar ju max 30 sec att borra..

Tack för din värdefulla input. Hur svårt är det att bygga ett hus? stäng hela jävla forumet! Otroligt att du orkade ta dig tid att svara när du inte har nåt att säga.

• Gilla
remrag och 1 till
  • Laddar…
Kanske inte samma sak att bygga hus och att borra ETT hål...

• Arg
NaDaN
  • Laddar…
Fein skrev:
Tack för din värdefulla input. Hur svårt är det att bygga ett hus? stäng hela jävla forumet! Otroligt att du orkade ta dig tid att svara när du inte har nåt att säga.
för att du kommenterade. Hade inte ens energi att kommentera ett helt totalt VÄRDELÖST inlägg. suck!!!:surprised:

vill förövrigt kommentera att mina hål jag har fräst ut har tagit max 90 sek. vill inte påstå att en 100% lösning som tar 60 sek mer är sämre än Jizzos, snarare genial.

FEIN>>

det finns några sätt att göra detta på allt beroende på hur mycket du vill betala

Blum som gör gångjärnen har en "maskin " med borr för både koppen och dom små hålen , kostar runt 1500 :-

annars så tar du den delen du sågar bort och borrar igenom alla hålen ( koppen och dom till skruvarna) med rätt borr , 35 mm och 8 mm (om jag inte kommer ihåg fel ) info om borr storlek finns på Blum.se sen är det bara att borra men man ska passa djupen

• Gilla
remrag
  • Laddar…
Fredrik.engdahl skrev:
FEIN>>

det finns några sätt att göra detta på allt beroende på hur mycket du vill betala

Blum som gör gångjärnen har en "maskin " med borr för både koppen och dom små hålen , kostar runt 1500 :-

annars så tar du den delen du sågar bort och borrar igenom alla hålen ( koppen och dom till skruvarna) med rätt borr , 35 mm och 8 mm (om jag inte kommer ihåg fel ) info om borr storlek finns på Blum.se sen är det bara att borra men man ska passa djupen
Tack bra det där med att använde det avsågade som mall.

jizzo skrev:
Kanske inte samma sak att bygga hus och att borra ETT hål...
Nej, jag vet att det inte är samma sak. Förlåt min bryska ton men forumet är väl till för att ställa frågor och få svar, eller hur? Om du nu tycker att min fråga är för dum för att få ställas, så får du gärna tycka det. Jag menar bara att med den inställningen så finns det väl inte något behov av forumet.

Om någon skulle ställa frågan hur man bäst bygger en regelstomme så skulle jag kunna svara att det är ju bara såga i rätt längd och spika ihop! hur svårt kan det vara? Eller så kan jag förhoppningsvis ge frågeställaren lite tips om vilka minor man inte skall gå på

Glebster skrev:
Använd borret jag skrev om istället så slipper du ha problem med att ta bort "det i mitten" efter hålsågning. Valet är förstås ditt.

Biltema Sverige
Länken funkar inte.
Vad heter borren, så att man kan söka den på BilTemas sida

Jörgen

FLKR skrev:
Jag tror IKEA har borr + mall för just detta ändamålet

FLKR
Var Hittar man det?

Jörgen

Ah...
De kallar den cylinderborr!
Tack!

Jörgen

Krassegrand skrev:
Länken funkar inte.
Vad heter borren, så att man kan söka den på BilTemas sida

Jörgen
Man får faktiskt ursäkta länken att den inte fungerar. Den är snudd på tio år gammal.

Fast jag tror ändå inte det är forumrekord i trådlyft.

Jag tittade inte på hur gammal tråden var jag tittade bara på innehållet.
Jag har fått hjälp och jag är mycket nöjd. Länkar som inte funkar är ju inget problem om man får så här bra hjälp.
Jag har köpt ett borr och ska försöka hinna borra i helgen.

Jörgen

jaa,
Det skulle vara kul att se den i aktion.

Jörgen

Ja den är faktiskt väldigt smidig...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.