En personlig reflektion är trots allt att dom man ser med munskydd ute på stan är inte direkt hjärntrusten. Mycket antivaccers och kriminella/AFA etc. Välj själva vilka ni vill tillhöra. Ungefär liknande sammanfattning gäller i forumet. Några få biter sig kvar innan dom lämnar det sjunkande skeppet. Kul att tillhöra det vinnande laget. Hade StaffanS varit i livet hade jag bjudit på en vinnarrunda på Sjuan. Nu får det bli en Baron de rothschild med Anders eller nån istället och fira!
"Det finns två saker som är oändliga. Universum storlek och människans dumhet, men jag är osäker på det första"
Frågan BirgitS ställde var väl inte så svår?
När du säger "munskydd är extremt mycket bättre än avstånd", ska det då utläsas som "munskydd är eextremt mycket bättre än avstånd, om avståndet är max 2 meter"?
Frågeställningen har dykt upp flera gånger när du klämt ur dig liknande påståenden, utan att specificera vad du menar, men du verkar ha svårt att svara.
För övrigt är avstånd extremt mycket bättre än munskydd!
Ovanstående påstående är fullständigt korrekt om man väljer att låta bli att specificera vad man menar med avstånd och munskydd.
Aha så det är Fairline som avgör vad du tycker är rätt!
Men hur vet du det egentligen som aldrig haft någon egen insikt i någon fråga över huvud taget?
Önskan att vara i rätt lag?
Nej, men Fairlane har visat att han kan tolka informationen rätt. Det är ju meningslöst att jag upprepar det som redan är skrivet. Och uppenbarligen klarar du ju inte av stt förstå det heller…
Framåt?
Du skojar. Se gärna de som dissekerar allt för att leta efter en liten liten tråd att hänga fast sina sneda argument mot. Som måste ha rätt i allt och tror sig vara allvetande.
De har bestämt sig för att att munskydd är kass och kan aldrig aldrig erkänna att de har haft fel.
Inte ens när FHM gick ut med att munskydd ska användas vid vissa situationer kan man ge sig.
Men sådant här har du troligen redan insett för ett bra tag sedan.
Ha en bra dag, för det ska jag ha.
Om du gör som du brukar uppmana andra att göra: tänk själv… så hade (nog) kommit fram till något annat.
Det gör jag men bara en imbicill kan komma på tanken att dra ut avståndet till 1000 meter.
1000 meter är också ett avstånd, 2 meter, 10 meter också. Och du påstår att mask alltid är bättre än avstånd… och så anklagar du andra för att vara ”imbicilla”…
Det känns märkligt att behöva berätta för dig vad du djälv skrivit…
Att ni aldrig tröttnar? Iofs humor att gå in här och läsa och se hur man kämpar med näbbar och klor för att göra allt för att inte förstå varandra och envisas med att ens egen sanning är den enda.
Kämpa! ni sprider viss glädje iaf
Japp, det är därför detta ämnet är perfekt, svaret är nämligen -det beror på och då kan det vara svagt positivt eller svagt negativt, med det svaret kan diskussionen pågå för evigt.
Det är också därför populistiskt lagda regeringar har lagt fokus på munskydd, det är liksom ett ofarligt "ben" de kan slänga åt populasen att slåss om, spelar liksom ingen roll om de är för eller mot eftersom effekten är neutral. Man uppnår en något ökad polarisering, spelar eventuellt ens egen sak i händerna, men ingen skada skedd. Toppen!
CDC har äntligen kommit med en mask-studie med tydligt resultat, eller?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Dr Moran granskar…
I den här videon granskade jag den senaste CDC-forskningen som presenterades om COVID-masker. Jag granskar också randomiserade kliniska prövningsdata om COVID-masker från Danmark och Bangladesh. Fungerar olika typer av masker och vilken typ av riskminskning kan du förvänta dig?
YouTube 00:00 CDC:s påståenden 01:02 Bangladesh Mask Study 03:07 Denmark Mask Study 04:08 CDC Research 05:20 Problem med CDC-forskning 09:49 Media + Publicitet 10:34 Studier under Covid + Diabetes 11:39 Slutsatser 11:42 Recension 13:10 Funny Story 13:28 Mina tankar om masker 16:25 Mina katter! + Glad Alla hjärtans dag!
Edit; Tips, kika på # noten vid 56% i bilden ovan. Dr Moran förklarar i videon.
CDC har äntligen kommit med en mask-studie med tydligt resultat, eller?
[bild]
Dr Moran granskar…
I den här videon granskade jag den senaste CDC-forskningen som presenterades om COVID-masker. Jag granskar också randomiserade kliniska prövningsdata om COVID-masker från Danmark och Bangladesh. Fungerar olika typer av masker och vilken typ av riskminskning kan du förvänta dig?
CDC-maskstudie: [länk]
Bangladesh mask studie analys: [länk]
Dansk maskstudie: [länk]
Det här är min video om maskstudien från Bangladesh.
Hjälper masker? [länk]
Du behöver inte en mask när... [länk]
Covid Mask Tips från en MD [länk]
YouTube
00:00 CDC:s påståenden 01:02 Bangladesh Mask Study
03:07 Denmark Mask Study 04:08 CDC Research
05:20 Problem med CDC-forskning
09:49 Media + Publicitet
10:34 Studier under Covid + Diabetes
11:39 Slutsatser
11:42 Recension
13:10 Funny Story
13:28 Mina tankar om masker
16:25 Mina katter! + Glad Alla hjärtans dag!
Så plötsligt är ”cloth masks” da shit…
Jo tjena…
Tar man ett par burkar ivermectin också så funkar de antagligen ännu bättre!