Byggahus.se

Varför har ni inte vaccinerat er?

• Antal röster
    807
Å Åbyfor skrev:
Ja, att ifrågasätta är väl ändå inte populärt här inne va? Man skall följa strömmen annars så jävlar.
Återigen, om man ska hävda att den etablerade sanningen är felaktig får man rimligen vara beredd på mothugg och kanske räkna med att kunna bevisa sin sak.

Det är inte samma sak som att man får fan för att inte följa strömmen.

• Gilla
RoAd och 9 till
  • Laddar…
J
Å Åbyfor skrev:
.
...ringer inga varningsklockor av första frågan? Nano-bots? En av läkarna säger ju till och med själv att han är anti-vaxxer...

• Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
timmelstad timmelstad skrev:
Återigen, om man ska hävda att den etablerade sanningen är felaktig får man rimligen vara beredd på mothugg och kanske räkna med att kunna bevisa sin sak.

Det är inte samma sak som att man får fan för att inte följa strömmen.

J Jonobe skrev:
...ringer inga varningsklockor av första frågan? Nano-bots? En av läkarna säger ju till och med själv att han är anti-vaxxer...
Tar ingen ställning filmen faktiskt, jag kolla igenom den det är allt.

J
Å Åbyfor skrev:
Tar ingen ställning filmen faktiskt, jag kolla igenom den det är allt.
Jag tycker ändå att det är en form av ställningstagande att sprida sådant - och inte är det för vaccin.

• Gilla
RoAd och 2 till
  • Laddar…
Person med plåster i rader på armen och texten "Fullvaccinerad" överst, samt en spruta-emoji.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
tank77 och 2 till
  • Laddar…
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
P
D Disktrasan skrev:
Jag är helt övertygad om det ja, eftersom det inte finns någon instans som ger dem en avhyvling.
När det gäller hundträning har man sen mycket länge övergivit metoder som tvingar hundar att göra något eller straffar dem när de gör fel, till förmån för metoder som uppmuntrar hundar när de gör rätt. Det fungerar faktiskt mycket bättre, och jag tror att människor inte är helt olika hundar i sådana här sammanhang.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
P
D Disktrasan skrev:
Att aktivt kontrollera sitt folk ingår i min värld som en av de första punkterna för att uppnå totalerism.
Som exempelvis att tvinga folk att ta körkort innan de får framföra en bil i allmän trafik?

• Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Dessa 14000+ har inte dött AV covid utan MED covid, det är en väldigt stor skillnad.
Precis, om någon dör i en bilolycka och testar positiv så räknas de in i statistiken. Och de där testen är bara skit det också, då både banan och kiwi har viruset

Dags att påminna om de klassiska orden:
"Att tänka fritt är stort, att tänka rätt är större."

• Gilla
RoAd och 4 till
  • Laddar…
P
D Disktrasan skrev:
Men jag tycker inte att vi ska behandlas olika beroende på vad vi väljer att äta, dricka eller spruta i armen ur ett samhälleligt perspektiv.
Det gör vi inte heller. Vi särbehandlar folk som inte vill vara med och begränsa smittspridningen genom att vaccinera sig. Det hade inte gjort någon skillnad om vaccinet togs oralt eller rektalt istället för med en spruta.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
P
L Loxxx skrev:
Det är en mycket informativ och pedagogisk film om effekten av Pfizers covidvaccin efter sex månader.
Vad är effekten av Pfizers cvidvaccin efter sex månader?

P
Snailman Snailman skrev:
Det har ju gjorts olika påståenden tidigare i tråden att man skyddar andra om man vaccinerar sig, det verkar inte stämma med Omikron
Folk ska för fasen hålla avstånd! It's the only way to be sure, förutom atombombning.

P
E errakareby skrev:
men att dom har fått jobbat häcken av sig är väl mer ett problem som staten har sett till. Att dom inte har haft rätt resurser inom vården.
"Oj, någon ligger här i vattnet och håller på att drunkna. Äsch, det är inte mitt problem. Staten borde ha försett henne med flytväst så jag struntar i att hjälpa".

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
P
D Disktrasan skrev:
Jag har aldrig påstått att jag inte kan tycka illa om beteenden som påverkar andra. Anledningen till att jag pratar om folksjukdomar är för att jag inte kan göra skillnad på de som väljer att leva med dem eller leva på ett sätt som gör att de står inför risken att leva med dem och de som väljer att inte vaccinera sig.
Om folksjukdomarna (diabetes, rökning, fetma, etc) vore smittsamma sjukdomar så vore ditt resonemang ganska rimligt.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.