Vanligast är nog att katten lägger sig ovanpå och täpper igen ventilationen så nätaggregat/ grafikkort överhettas = datorkrasch. Hur som är det många förbannade som svär över trasiga datorer pga katter
Min lille kattkille håller sig oftast på avsatsen näst högst upp, då kan man dessutom utnyttja fönsterbrädan som är precis på samma nivå, men rätt som det är blir man kaxig och ska spela Allan.
Igår mot kvällningen så blev jag lite sugen på the och macka. Tog fram theburken och öppnade locket och PADAMM sa det i golvet från övervåningen, och fram kommer Alice och hoppar upp på bänken...Jasså du trodde det var tonfiskburken som öppnades! Men inte denna gång..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Och alldeles nästan nyligen så blev jag ÅTER överrumplad av Alice. Jag står på golvet och Alice hoppar upp på spisen och jag ser att hon ville hoppa upp på mina axlar och gosa. (Med ett avstånd på ca 1,5 m plus höjd.) Nåväl jag stålsätter mig och är beredd på att ta emot utan rivsår, och innan jag har kommit över att det gick utan smärtor så inser jag att hon enbart använde mig som redskap för att komma vidare upp på frysen. Och där kollade hon över läget bara tills jag plockade ner henne igen.
ALICE! Nu får det räcka ändå! Fortsätter du på det här viset så är vi nog tvungna att söka hjälp för ditt beroende av att synas på BH...På det här sättet som du beter dig är inte lämpligt ens för dig. Du är katt och ska bete dig som en sådan, och inte missbruka din position som härskarinna. Fråga bara frun i huset ifall det är lämpligt att du bäddar ner dig i nybaket! Allt bara för att få synas på BH eller?
Logga in
Skapa konto
Hallå! Jag ser att du tittar i mjugg!
Logga in
Skapa konto
Det hela förlöpte med att frun fick se bilder. Hon tog sig som brukligt vad gäller Alice -För pannan!
Men denna gång var i alla fall bättre för oss att baket var färdigt. Det var det inte förra gången, när det bakades bullar och de tog på jäsning........