Byggahus.se
Microkatten
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
[bild]
För tusentals år sedan hade de rätt.

/Anonymt inlägg på internet (det blev visst lite rekursiv referens där.. :giggle:)

Igår var första gången sedan han fick ont i tänderna och visade det i början av december som han ville ut i kattgården. :love:
Orange katt som ligger i fotänden av en säng med TV:n på i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sover i fotänden, dricker vatten ur kranar, kommer och hälsar när man kommer hem och kommer och myser i soffan.
Älskade hårboll! :heart:

• Gilla
  • Älska
Jiji och 15 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
[bild]
På samma tema...
Tack till argabibliotekstanten.

• En katt som tittar upp på en staty av en katt med en rolig text om kattlådor ovanpå bilden.
    Skapa konto
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
Pegasusus och 12 till
  • Laddar…
  • Haha
  • Gilla
mexitegel och 6 till
  • Laddar…
Z
Katt som vilar på en grå värmefilt bredvid en datorskärm och tangentbord.
Skapa konto

Jag har hittat lösningen för att slippa en katt i ansiktet var 3:dje minut när jag arbetar. Värmefilt är en hit! (y)

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Jiji och 16 till
  • Laddar…
Min lille kattkille håller sig oftast på avsatsen näst högst upp, då kan man dessutom utnyttja fönsterbrädan som är precis på samma nivå, men rätt som det är blir man kaxig och ska spela Allan. ;) Katt på avsatsen näst högst upp på klösträdet bredvid fönster med fönsterbräda och gardiner.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Jiji och 10 till
  • Laddar…
richardtenggren
Skrållan har börjat bli lite mer chill och låtit bli gardinerna nu ett tag och julgranen är ju nedplockad ;)

• Fluffig vit katt som sover på rygg på en soffa, bredvid en fjärrkontroll.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
Marlen Eskilsson och 13 till
  • Laddar…
Igår mot kvällningen så blev jag lite sugen på the och macka. Tog fram theburken och öppnade locket och PADAMM sa det i golvet från övervåningen, och fram kommer Alice och hoppar upp på bänken...Jasså du trodde det var tonfiskburken som öppnades! Men inte denna gång..
Långhårig katt står bredvid en stängd teburk på köksbänken med köksredskap i bakgrunden.
Skapa konto

Och alldeles nästan nyligen så blev jag ÅTER överrumplad av Alice. Jag står på golvet och Alice hoppar upp på spisen och jag ser att hon ville hoppa upp på mina axlar och gosa. (Med ett avstånd på ca 1,5 m plus höjd.) Nåväl jag stålsätter mig och är beredd på att ta emot utan rivsår, och innan jag har kommit över att det gick utan smärtor så inser jag att hon enbart använde mig som redskap för att komma vidare upp på frysen. Och där kollade hon över läget bara tills jag plockade ner henne igen.

Katt som sitter på en frys och övervakar köket efter en lekfull hoppserie.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Haha
fribygg och 14 till
  • Laddar…
ALICE! Nu får det räcka ändå! Fortsätter du på det här viset så är vi nog tvungna att söka hjälp för ditt beroende av att synas på BH...På det här sättet som du beter dig är inte lämpligt ens för dig. Du är katt och ska bete dig som en sådan, och inte missbruka din position som härskarinna. Fråga bara frun i huset ifall det är lämpligt att du bäddar ner dig i nybaket! Allt bara för att få synas på BH eller?
En lurvig katt ligger på en kökshandduk på en bänk vid diskho och fönster med växter.
Skapa konto

Hallå! Jag ser att du tittar i mjugg!
Fluffig katt sover på en vikt handduk på köksbänken bredvid köksredskap och flaskor.
Skapa konto

Det hela förlöpte med att frun fick se bilder. Hon tog sig som brukligt vad gäller Alice -För pannan!
Men denna gång var i alla fall bättre för oss att baket var färdigt. Det var det inte förra gången, när det bakades bullar och de tog på jäsning........

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Fadai och 15 till
  • Laddar…
Vänta bara...
Person slätar ut våt betong medan en katt ser på.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
Fadai och 15 till
  • Laddar…
En snarkande katt i knät löser alla bekymmer för stunden.. :love:
Höj ljudet så hör ni Rasmus överrösta Teamsmötet i köket. :whistle:

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Sona2012 och 13 till
  • Laddar…
MultiMan
Kombinerar Gonzo som väntar på "rätt" sort med hur man känner sig ibland som kattägare:

Tecknad serie där en man läser tidningen och svarar sin fru om middagen, men insåg att frun pratade med katten.
Skapa konto

Stapel med kattmatburkar med en tittande katt i bakgrunden.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
Sona2012 och 8 till
  • Laddar…
Dottern flyttade ut och då vart det tomt i bokhyllan, vipps va det ett par katter i den.

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Fadai och 15 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Vänta bara...
[bild]
Har en kompis som bor i ett hus från 1930. I källargolvet finns tydliga avtryck i betongen från en katt som tassade fram för 90 år sedan.

• Gilla
  • Älska
Tule54 och 8 till
  • Laddar…
Mikael_L
Är det någon som vet hur många timmar per dygn en katt kan sova?
Grå katt som sover hopkurad på en orange stol.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Sona2012 och 9 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.