Håller på och ska bygga en lång garderobsvägg längsmed min hall. Grunden blir ett elfa liknande system och därefter tänker jag mig skjutdörrar. Håller på och letar efter dörrar till detta och försöker hålla nere kostnaden. Har någon här erfarenhet av att skarva skenor för skjutdörrar så jag vet om det är någon idé att tänka i de banorna. Garderoben landar på minst ca 4200 cm, vilket inte direkt är något standardmått har det visat sig.
Funderar på ett par dörrar som Bauhaus har väldigt bra erbjudande på just nu men då blir det dörrar som är 60 cm st och skenorna som de passar till är bara 120 cm st. Kommer det kännas för plottrigt med 7-8 dörrar på den ytan, eller kan det bli bra tro?
Med dessa landar jag på 3. 600 kr för alla dörrar, med bredare antagligen närmare 6. 000 kr + skenor, måttbeställda har jag hittat för 14.000 kr.
Funderar på ett par dörrar som Bauhaus har väldigt bra erbjudande på just nu men då blir det dörrar som är 60 cm st och skenorna som de passar till är bara 120 cm st. Kommer det kännas för plottrigt med 7-8 dörrar på den ytan, eller kan det bli bra tro?
Med dessa landar jag på 3. 600 kr för alla dörrar, med bredare antagligen närmare 6. 000 kr + skenor, måttbeställda har jag hittat för 14.000 kr.

BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 37 517 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 37 517 inlägg
Tänk på att alla dörrar måste överlappa så dörrpar för 120 cm garderob täcker lite mindre än så när det ska överlappas med nästa par.
Vi har nästan 3 m garderob och fyra dörrar, och redan det tycker jag gör att man alltför ofta måste flytta på två dörrar för att komma åt. Det är Elfa så visst kostade det mycket (fast det var med bra rabatt) men då är det måttanpassat både för bredd och höjd.
Vi har nästan 3 m garderob och fyra dörrar, och redan det tycker jag gör att man alltför ofta måste flytta på två dörrar för att komma åt. Det är Elfa så visst kostade det mycket (fast det var med bra rabatt) men då är det måttanpassat både för bredd och höjd.
Ja måttanpassat hade absolut blivit bäst men känns som väldigt mycket pengar. Om jag väljer de billiga dörrarna så kommer de i 2 pack, så på 8 dörrar är det nästan en dörr förmycket för att kompensera överlappningarna. Har du en lång skena eller skarvade du på dina 3 meter?BirgitS skrev:
Tänk på att alla dörrar måste överlappa så dörrpar för 120 cm garderob täcker lite mindre än så när det ska överlappas med nästa par.
Liknande trådar
-
Kakellist för fasat kakel?
Kök -
Checklista inför visning av Stuga/torp på arrenderad mark
Köpa & Sälja hus -
Går det att skarva led-lister med vanlig kabel?
Belysning -
Vad är detta för typ av list/sockel och vilket syfte har den? Vad kallas den?
Golv -
Vilket sätt blir bäst att förlänga/skarva limträbalken?
Byggmaterial & Byggteknik