12 398 läst · 11 svar
12k läst
11 svar
Plugga avlopp
Hepp!
Vi har tänkt göra om vår tvättstuga till ett vanligt rum. Har läst på trådar om att man kan plugga avloppet genom att hälla i betong. Min fråga är:
Finns det inget annat sätt att plugg på om man i framtiden skulle vilja använda brunnen igen?
Mvh David
Vi har tänkt göra om vår tvättstuga till ett vanligt rum. Har läst på trådar om att man kan plugga avloppet genom att hälla i betong. Min fråga är:
Finns det inget annat sätt att plugg på om man i framtiden skulle vilja använda brunnen igen?
Mvh David
Medlem
· Västerbottens län
· 17 785 inlägg
Bila bort golvbrunnen och satt en propp i röret. Gjut igen.
Varför inte bara betong i vattenlåset? Då behöver ni bara bila upp en gång för att återställa. Röret finns ju kvar och det är "bara" golvbrunnen som behöver bytas
Prototypen
Varför inte bara betong i vattenlåset? Då behöver ni bara bila upp en gång för att återställa. Röret finns ju kvar och det är "bara" golvbrunnen som behöver bytas
Prototypen
Det är ju nu inte helt säkert att det är en golvbrunn davidgerdin har att plugga.prototypen skrev:
Medlem
· Västerbottens län
· 17 785 inlägg
Hej Mikael
Först hoppade jag till och tänkte, det kanske inte var en brunn som du skriver men så tittade jag en gång till och på slutet står det "brunnen" och det tolkar jag som golvbrunn och inte att betongen är brunnen, haha.
Att pula ner en gummiblåsa och fylla med luft men vad ska man ha på sedan för golv för den där gummiblåsan läcker ut luft och det behöver fyllas på.
Prototypen
Först hoppade jag till och tänkte, det kanske inte var en brunn som du skriver men så tittade jag en gång till och på slutet står det "brunnen" och det tolkar jag som golvbrunn och inte att betongen är brunnen, haha.
Att pula ner en gummiblåsa och fylla med luft men vad ska man ha på sedan för golv för den där gummiblåsan läcker ut luft och det behöver fyllas på.
Prototypen
Medlem
· Västerbottens län
· 17 785 inlägg
Det är på ögonen man blir blind.
Prototypen
Prototypen
Ok, verkar som om det får bli betong då. Tack för hjälpen!
Hade detta problem i vårt gamla hus, en golvbrunn vi behöll på ett WC. Det luktade illa om man inte fyllde med vatten varje vecka. Till slut tipsade rörmokaren hur man skulle göra: tryck ner och packa tidningspapper och lägg sen en fem-sex cm bruk. Pappret faller sönder av sig själv efter några år och vill man öppna brunnen är det bara att "knacka" hål på "locket" och så har du en fungerande brunn igen.