Byggahus.se
Hej!

Dum fråga :rolleyes:. Jag ser flera skalor på den här kartan i röda cirklar. Vilken av dem skala är kopplad till tomten i grönt?

Tack!
Detaljerad karta med flera markområden markerade med röda cirklar och en tomt i grönt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hej, det är fastighetsbeteckningarna du har markerat och inte skalan.

• Gilla
throne och 1 till
  • Laddar…
Röda cirklar är fastighetsbeteckningarna? Vad är fastighetsbeteckningarna?:thinking:

Har du den fullständiga kartan tillgänglig? I så fall går det kanske att se vilken skala den är ritad i.

• Gilla
throne
  • Laddar…
Det är namnet på fastigheten.

• Gilla
throne
  • Laddar…
Centano Centano skrev:
Har du den fullständiga kartan tillgänglig? I så fall går det kanske att se vilken skala den är ritad i.
Tyvärr är detta hela kartan i tomtinformationsdokumentet från kommunen. Jag tror att man måste beställa kartan från kommunen och det finns inget annat sätt att ta reda på de verkliga dimensionerna på tomten.

throne rallolah skrev:
Tyvärr är detta hela kartan i tomtinformationsdokumentet från kommunen. Jag tror att man måste beställa kartan från kommunen och det finns inget annat sätt att ta reda på de verkliga dimensionerna på tomten.
Har du kollat med tjänsten ”Min fastighet” hos Lantmäteriets hemsida?

• Gilla
throne
  • Laddar…
Lantmäteriet har den korrekta informationen. Duger det med en precision på några meter så kan du kolla eniro eller hitta.

Tomten är i alla fall 1046m2 i både Eniro och Hitta, så den uppgiften kommer förmodligen från fastighetsregistret. Men var vaksam på att tomtens gränser inte alltid matchar helt perfekt mot flygfotot i dessa tjänster.

• Gilla
throne
  • Laddar…
Tomten är på 1046 kvm enligt annonsen från mäklaren.
Vy över bostadsområde med tomter, hus och grönområden, potentiell tomtstorlek synlig.
Skapa konto

Kartutdrag visar tomter med numrering längs Kvarnvägen, antyder tomternas relativa storlek.
Skapa konto

sen ser det ut som att nr 3, 4, 5 är relativt lika i storlek som nr 1 och 2.
Ett samtal till mäklaren så är mysteriet troligtvis löst;)

• Gilla
throne
  • Laddar…
throne rallolah skrev:
Vad är fastighetsbeteckningarna?

Exempel på en fastighetsbeteckning med texten "GÄVLE OLSBACKA 11:1" som representerar kommunnamn, traktnamn och enhetsnummer.
Skapa konto

• Gilla
throne och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.