Byggahus.se
A
D Dilato skrev:
Så länge dom kör för fullt så går det säkert bra, det är när man drar ner effekten som skit kan hända?
kommer inte att ske..
Det fortsätter tills det går illa.

• Gilla
Jamtstårsa och 2 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Japp... ytterst.
Kolla in tråden och hur många har en politisk ton... vad trodde du?
välfärden skylls och så även ord om politiker..
det är inte bara el, det är allt, drivmedel, mat el osv

• Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
Maskintok skrev:
kommer inte att ske..
Det fortsätter tills det går illa.
var säkert på det

• Gilla
Nalleman64 och 1 till
  • Laddar…
A
J Jasmin9371 skrev:
det är inte bara el, det är allt, drivmedel, mat el osv
Jo visst men

maten, bränslet, mm är och har politiska beslut som påverkar dess prisbild..
Man kan aldrig komma ifrån detta oavsett hur man försöker.

och att då någon nämner migration eller integration är inte förvånande... Utan helt uppenbart att förvänta sig...

• Gilla
TommyC och 1 till
  • Laddar…
N noone70 skrev:
Undra hur smart du känner dig nästa gång de binder och elbolagen har uppdaterat sina algoritmer med marginaler för den nya elmarknaden…
Gissar på att du åker på en 200-300% ökning på samma avtalstid
Då byter jag bara bolag, verkar jättedumt att sitta kvar isf... Kolla www.elskling.se ;)

• Haha
katho75 och 1 till
  • Laddar…
K Keski11 skrev:
Dags att ni i söder börjar producera tillräckligt med el så ni blir ”självförsöjande” så slipper ni bortfallet som blir när elen ska transporteras långa sträckor. Tycker de är idiotisk och tragiskt att de bygger stora vindkraftsparker här uppe i norr när vi redan har el (vattenkraft) så de räcker.

Bygg stora vindkraftsparker i havet utanför de större städerna i söder så blir de bra, ex: i Stockholm skärgård finns de goda förutsättningar för stora parker.
För det bestämmer ju vi den lilla människan... Hjärndöd kommentar. Varför vi ska betala 5kr per kWh och ni 60 öre är för mig en gåta när vi bor i samma land.

• Gilla
TommyC och 1 till
  • Laddar…
A
J Jasmin9371 skrev:
var säkert på det
vi som sett sovjet och ryssarnas tillvägagångssätt vet att de aldrig bromsat för att vinna mark.. de avancerar för att vinna mer istället...

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
O Ola Johansson3 skrev:
För det bestämmer ju vi den lilla människan... Hjärndöd kommentar. Varför vi ska betala 5kr per kWh och ni 60 öre är för mig en gåta när vi bor i samma land.
jap det kan man undra

Maskintok skrev:
vi tänker inte på en sak till..
elbolagen kan lösa ut avtalen om den vill med sina paragrafer och då står man där med ett avtal som är tecknat när elen var billig... Och måste då acceptera kanske 3-400% högre summa för att få ett avtal..

Det är inte välgörenhet detta så kan de minska alla fasta avtal som kostar dem på vinster så löser de detta...
Jag kollade lägstapris på www.elskling.se just när alla skrek om de höga elpriserna. fasta avtal började runt 60öre då. Så känns inte som det skulle bli många timmar med oreglerat pris ;)

• Gilla
1
  • Laddar…
B Bullebock skrev:
Varför har folk rörligt? Vi hade rörligt i 3 år. Fram tills i somras då vi band innan sossehelvetans plan krasha.
För att man bara kan spekulera om NÄR extrema förändringar kommer ske. Varför bygger inte alla en rymdraket och flyger till mars som elon musk? Förr eller senare kommer en meteorit slå ner igen och utplåna folk. Varför köpte inte folk bitcoin när det var snorbilligt? Det har hänt att jag köpt billigt och sålt dyrt på börsen. Då brukar jag med låtsas att jag är smartare än andra.

• Gilla
  • Haha
Jamtstårsa och 8 till
  • Laddar…
A
O Ola Johansson3 skrev:
Jo för att förlusterna i elnätet är förstora för att du ska få samma styrka i nätet hos dig som hos dem som bor i samma närhet som producenterna så därför behöver det finnas producenter hos dig som skickar på med energi i nätet..
Men när inte vindkraft finns eller vattenkraftverk finns samt ej heller kärnkraft så måste Sverige köpa in energi för att kunna bibehålla samma styrka i nätet för er förbrukning.

• Gilla
Jamtstårsa och 1 till
  • Laddar…
10113:- för 3000kwh.... blev en galen månad...

• Ledsen
  • Arg
Nalleman64 och 1 till
  • Laddar…
Bergvärme.
luft/luft för garaget
Friggebod som tösen bor i.
Värme i husvagnen.
3026kw
2788kr
Detta va december.
Gäller att bygga huset bra samt bra ventilation.
/Estwing

• Gilla
Guzzi och 1 till
  • Laddar…
A
Tokslut Tokslut skrev:
Jag kollade lägstapris på www.elskling.se just när alla skrek om de höga elpriserna. fasta avtal började runt 60öre då. Så känns inte som det skulle bli många timmar med oreglerat pris ;)
Nu Ja.. Jag avsåg en kommande verklighet.. Som kan komma...
Man vet aldrig... Jag litar inte på elbolag...

• Gilla
Nalleman64 och 1 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Då byter jag bara bolag, verkar jättedumt att sitta kvar isf... Kolla www.elskling.se ;)
Du kommer ändå åka på nästan samma smäll

• Gilla
1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.