Kan också meddela att det inte är tänkt att man ska koppla ihop två luckor som inte börjar längst ner.
Tog någon timme att få ihop den dubbla låda luckan till höger.
Självklart måste man helga annandag jul med att riva i hallen inför golvbyte framöver. Men klart att man stöter på överraskningar då andra varit där tidigare och kladdat med el. En liten förebild på befintligt resultat från tidigare ägare...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Och märk väl den högst intelligenta dragningen av elen som inte var en överraskning, men väl illa för det.
Logga in
Skapa konto
Och när jag tog bort höljet så fick man se denna fantastiska lösning.
Logga in
Skapa konto
Asså...Ska man stämma jävelskapet som utfört detta är den första tanken som flyger i huvet som en flipperkula? Man får tydligen vara glad att man ännu finns till här på jorden. SATFLÄSK PÅ ANNANDAGEN! Nog har jag svurit tidigare över denna tokfan till "elektriker" men detta har tagit priset. Hittills... Nåväl tur att man ser detta och har möjlighet att rätta till det. BORT BORT med detta och ny dragning ska det bli.
Dags för nästa överraskning! "PLÅTREGLAR!! I ETT TORP!" (Läs med samma indignation som Karl Bertil Jonssons pappa Tycho utbrister :Jag har närt en kommunist vid min barm")
Logga in
Skapa konto
Men men. Bara att kapitulera och för att inte behöva riva badrummet så får jag fortsätta låta de få finnas till som varnagel inför kommande generation. Men självfallet kommer det att bli träreglar och panel framöver.
Den smäckra innerdörren!... Den har jag ropat in på auktion på Sothebys i London för det facila priset av 4350 € exkl frakt, -och gångjärn. Handtaget fick jag köpa till också... Momsen ska på också kom jag på.
Jajustja! Höll på att glömma. Han hade ju spikat dit ett undertak av plank också. Jag ska kolla under morgondagen om spiken har gått farligt nära någon sladd Nog var den lång nog att gå genom röret i alla fall.
Logga in
Skapa konto
Jaja. Nya tag i morgon med lite inköp hos brägårn först.
Äntligen fick man smita från julfirandet och greja lite...
Lånade en provtryckningspump och kopplade på min kulvert jag dragit till garaget.
Logga in
Skapa konto
I andra änden satte jag en kulventil för att kunna lufta rören.
Snodde även utetermometer från huset för att kontrollera att det var frostfritt i rören.
Logga in
Skapa konto
Båda klarade trycktestet så nu kan jag färdigställa det jag tänkt göra nu.
Kommer köra vidare med min LLVP ett tag till men det är skönt att veta att allt är ok när det väl är dags att installera en fläktkonvektor i garaget...
Logga in
Skapa konto
Dagens lärdom blev dock att inte blåsa rören med tryckluft utan något att samla upp det i för det var en hel del vatten kvar...
Ja, jag vet ärligt talat inte vad som är 'rätt'. Jag blev förbannad och lodade högersidan (kom från vänster) och det fick bli som det blev...
jag har inte heller nån aning hur man ”egentligen” gör. Jag har bara tapetserat 2 gånger men då sparade jag alla småbitar till sist. Lättare att anpassa de små bitarna än de stor tycker jag
jag har inte heller nån aning hur man ”egentligen” gör. Jag har bara tapetserat 2 gånger men då sparade jag alla småbitar till sist. Lättare att anpassa de små bitarna än de stor tycker jag
Det går inte att göra så med mönsterpassning tyvärr. Men jag får ju inte till det ändå i och för sig...