Då köper man naturligtvis inte en plasma som kräver 27 A. Nu köpte TS grisen i säcken och får ta konsekvensen att antingen dimensionera sin anläggning efter detta eller byta plasma.
Problemet är ju att det inte framgår någonstans att den drar 27A....
Jo, troligen (har som sagt var inte maskinen här rent fysiskt..)
Men inte f-n river man upp förpackningen och lusläser en produkts märkskylt..??
Kraven ska ju liksom framgå i information på kartongen och manualen- Och avviker de från normal standard så bör det även framgå i reklamen..
(ursäkta min kritiska ton, som självfallet riktar sig till säljaren - det vill säga LIDL i detta fall..)
Jo, troligen (har som sagt var inte maskinen här rent fysiskt..)
Men inte f-n river man upp förpackningen och lusläser en produkts märkskylt..??
Kraven ska ju liksom framgå i information på kartongen och manualen- Och avviker de från normal standard så bör det även framgå i reklamen..
(ursäkta min kritiska ton, som självfallet riktar sig till säljaren - det vill säga LIDL i detta fall..)
lämna tillbaka skiten då, dom tar säkert tillbaka den.
Bjuder på en bild från filmen man fick se i den ”onlinekurs” som medföljde min plasmaskärare.
Det är väl en normalt förekommande storlek på säkring som finns i de flesta hem?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Men skär, det gör maskinen iaf utmärkt! Jag har kört min korta stunder på 10A utan att smälla ngn säkring. Men främst kör jag genom en 3-fas byggcentral avsäkrad på 16A.
Bjuder på en bild från filmen man fick se i den ”onlinekurs” som medföljde min plasmaskärare.
Det är väl en normalt förekommande storlek på säkring som finns i de flesta hem?
[bild]
Men skär, det gör maskinen iaf utmärkt! Jag har kört min korta stunder på 10A utan att smälla ngn säkring. Men främst kör jag genom en 3-fas byggcentral avsäkrad på 16A.
Ja, det är inte alls ovanligt med ännu större säkringar än så i hus utanför europa. Det är övervägande 1-fas som gället och riktigt feta säkringar, inte sällan en bit norr om 100A.
Ja, det är inte alls ovanligt med ännu större säkringar än så i hus utanför europa. Det är övervägande 1-fas som gället och riktigt feta säkringar, inte sällan en bit norr om 100A.
Hur ser kabeldimensioneringen ut då undrar man lätt..?
[EDIT] Här är länken till utbildningsfilmen förresten, om någon vill förkovra sig
Lite trådlyft här, men kan man "nöta ut" en säkring?
Jag har 16A i garaget och har haft problem med att plasmaskäraren smäller säkringen rätt ofta (typ var 5:e minut). Säkringen har nog gått ett 50-tal gånger...
Nu verkar det dock som att den går mycket tidigare, jag kan knappt börja skära innan den smäller...
Lite trådlyft här, men kan man "nöta ut" en säkring?
Jag har 16A i garaget och har haft problem med att plasmaskäraren smäller säkringen rätt ofta (typ var 5:e minut). Säkringen har nog gått ett 50-tal gånger...
Nu verkar det dock som att den går mycket tidigare, jag kan knappt börja skära innan den smäller...
Dvärgbrytare slits. Om ett verktyg bryter säkringen upprepade gånger skulle jag kassera verktyget.