10 451 läst · 133 svar
10k läst
133 svar
Avslutad: Tävla om en borstlös borrskruvdragare från Ryobi
Hobbysnickare
· skaraborg
· 330 inlägg
Svar: HP = High Performance
Barnen vill ju hela tiden vara med och tar min skruvdragare så skulle behöva en till och gärna satsa på ett nytt system där jag även kan få in lite trädgårdsmaskiner som ryobi passande har.
Barnen vill ju hela tiden vara med och tar min skruvdragare så skulle behöva en till och gärna satsa på ett nytt system där jag även kan få in lite trädgårdsmaskiner som ryobi passande har.
Hp = high performance
Vore kul att vinna, för Ryobi har den geniala one+-funktionen. Massor och massor av verktyg med samma batterifattning som de haft i säkert 20 år. Bra för mig, dig och naturen!
Vore kul att vinna, för Ryobi har den geniala one+-funktionen. Massor och massor av verktyg med samma batterifattning som de haft i säkert 20 år. Bra för mig, dig och naturen!
Renoverare
· Stockholm
· 103 inlägg
Motivering o lösning på frågan finns i den lilla julsagan nedan!
Det var en gång en liten sliten o ganska gammal Gumma med värkande händer och axlar. Gumman bodde i ett slitet litet hus med sin lilla hund.
En kväll satt Gumman vid köksbordet med en kaffekopp i sina värkande händer. Hon hade jobbat på sitt hus hela dagen, för det fanns mycket att göra. "Tänk om jag hade lite bättre verktyg" tänkte Gumman dystert medan hon bläddrade bland byggvaruhusens reklamblad. "En sån' skulle vara perfekt" tänkte hon drömmande och tittade på en vackert grön borrskruvdragare, med High Performance (HP innebär en ny teknik som gör att maskinen har en starkare motor vilket bl a medför att maskinen kan arbeta längre. Det medför också att motorn håller längre. Källa: Ryobi. com) o allt.... Men, neej den får jag aldrig råd med tänkte Gumman besviket.
Suckande öppnade hon dörren för hundens kvällskiss o kröp sen i säng.
Plötsligt hörde Gumman bjällerklang o då hon tittade ut såg hon en släde stå parkerad utanför fönstret. På den stod en säck full med paket. Ho, ho, ho hördes från kuskbocken o Gumman såg med stigande förvåning Jultomten räcka fram ett stort paket. Gumman skulle just ta emot det då hon vaknade. "Å, var det bara en dröm".... suckade Gumman besviket.
Gumman gick ut i hallen där hunden glatt skällande krafsade på dörren. Hon såg till sin glädje att snön fallit hela natten men hon såg också ett vackert paket som stod på bron. På kortet som var fäst vid det vackra gröna snöret stod det:
"God Jul lilla Gumman önskar Ryobi via tomten"!
skrivet av Gumman som väldigt gärna skulle vilja vinna!
Det var en gång en liten sliten o ganska gammal Gumma med värkande händer och axlar. Gumman bodde i ett slitet litet hus med sin lilla hund.
En kväll satt Gumman vid köksbordet med en kaffekopp i sina värkande händer. Hon hade jobbat på sitt hus hela dagen, för det fanns mycket att göra. "Tänk om jag hade lite bättre verktyg" tänkte Gumman dystert medan hon bläddrade bland byggvaruhusens reklamblad. "En sån' skulle vara perfekt" tänkte hon drömmande och tittade på en vackert grön borrskruvdragare, med High Performance (HP innebär en ny teknik som gör att maskinen har en starkare motor vilket bl a medför att maskinen kan arbeta längre. Det medför också att motorn håller längre. Källa: Ryobi. com) o allt.... Men, neej den får jag aldrig råd med tänkte Gumman besviket.
Plötsligt hörde Gumman bjällerklang o då hon tittade ut såg hon en släde stå parkerad utanför fönstret. På den stod en säck full med paket. Ho, ho, ho hördes från kuskbocken o Gumman såg med stigande förvåning Jultomten räcka fram ett stort paket. Gumman skulle just ta emot det då hon vaknade. "Å, var det bara en dröm".... suckade Gumman besviket.
Gumman gick ut i hallen där hunden glatt skällande krafsade på dörren. Hon såg till sin glädje att snön fallit hela natten men hon såg också ett vackert paket som stod på bron. På kortet som var fäst vid det vackra gröna snöret stod det:
Renoverare
· Stockholm
· 103 inlägg
PixieEddie skrev:
Motivering o lösning på frågan finns i den lilla julsagan nedan!
En kväll satt Gumman vid köksbordet med en kaffekopp i sina värkande händer. Hon hade jobbat på sitt hus hela dagen, för det fanns mycket att göra.
"Tänk om jag hade lite bättre verktyg" tänkte Gumman dystert medan hon bläddrade bland byggvaruhusens reklamblad. "En sån' skulle vara perfekt" tänkte hon drömmande och tittade på en vackert grön borrskruvdragare, med High Performance (HP innebär en ny teknik som gör att maskinen har en starkare motor vilket bl a medför att maskinen kan arbeta längre. Det medför också att motorn håller längre. Källa: Ryobi. com) o allt.... "Men, neej den får jag aldrig råd med" tänkte Gumman besviket.
HP kallar Ryobi sina nya maskiner för att de skall verka bättre står för HighPower och betyder borstlös maskin av andra generationen.
Anledningen till att just jag skall vinna är att jag inte behöver den! Har redan en klumpig Ryobi "slag" borrskruvare, en Ryobi HP slagskruvdragare som är för stark till det mesta och har därför köpt en 12V blå Bosch skruvdragare med flexichuck. Vinsten kommer jag kränga på Tradera och pengarna jag får behöver jag inte heller!
Så varför tveka - se till att skicka hit den ögonaböj!
Anledningen till att just jag skall vinna är att jag inte behöver den! Har redan en klumpig Ryobi "slag" borrskruvare, en Ryobi HP slagskruvdragare som är för stark till det mesta och har därför köpt en 12V blå Bosch skruvdragare med flexichuck. Vinsten kommer jag kränga på Tradera och pengarna jag får behöver jag inte heller!
Så varför tveka - se till att skicka hit den ögonaböj!
HP: High Performance-serien har den mest avancerade borstlösa tekniken med motorer fullpackade med energi som snurrar snabbare och ger mer styrka.
Motivering: Jag har köpt in mig i Ryobis system på massa verktyg utom skruvdragare där jag kör med 12V av annat märke (som inte orkar dra större skruv utan att förborra). En 18V (borstlös) skulle vara ett steg upp.
Motivering: Jag har köpt in mig i Ryobis system på massa verktyg utom skruvdragare där jag kör med 12V av annat märke (som inte orkar dra större skruv utan att förborra). En 18V (borstlös) skulle vara ett steg upp.
Lägenhetsfixare
· Skåne
· 239 inlägg
Tack tack tackAnnelie Hultberg skrev:
Svar: High Performance.
Motivering: Renoverar o renoverar...
Vore bra med ett nytt BRA verktyg för den fortsatta fixen.
Motivering: Renoverar o renoverar...
Vore bra med ett nytt BRA verktyg för den fortsatta fixen.
Rekommenderat från shoppen
Varför visas rekommenderat från shoppen?
Rekommenderat från shoppen är en annons från Byggahus egen shop. Produktrekommendationer visas automatiskt baserat på nyckelord som nämns i foruminlägget. Vi matchar innehållet med relaterade produkter som kan hjälpa läsare med sina byggprojekt. Inläggskaparen har inte själv lagt in produkterna i inlägget.
Liknande trådar
-
Avslutad: Tävla om näring till alla dina växter och grönsaker
Tävling -
Avslutad: Tävla om en kraftfull och proffsig skruvdragare
Tävling -
Avslutad: Tävla om en ActiFryer Genius varmluftfritös
Tävling -
Avslutad: Pepparkakshus 2021 - visa ditt pepparkakshus och tävla om en ljusstake luciatåg
Tävling -
Avslutad: Tävla om en högtryckstvätt till uteplatsen, fasaden, bilen…
Tävling