Byggahus.se
Hej forumvänner!
Har ägnat dagen åt att installera ett Yale Doorman v2n. För att kunna låsa dörren måste jag dra handtaget uppåt annars låser den inte. Fungerar för övrigt. Några idéer?

• Gilla
Hellberg79
  • Laddar…
Låter som om du fått fel yale doorman och fått en innerdel för MPL.

Tack för svar, har skrivit i den andra tråden du tipsar om @Sthlm1891 och fått många bra svar! Det låter ju som det skulle vara så att jag fått en MPL-del , står på låset att det är modellnummer WGS2, vet inte om det är korrekt? @123abc

• Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
Jonazz80 Jonazz80 skrev:
Tack för svar, har skrivit i den andra tråden du tipsar om @Sthlm1891 och fått många bra svar! Det låter ju som det skulle vara så att jag fått en MPL-del , står på låset att det är modellnummer WGS2, vet inte om det är korrekt? @123abc
Den beteckningen säger mig inget.

Är brytare och skruvar rätt?

Hur har det gått?
Har du fått någon rätsida på problemet?

Har beställt ett nytt slutbleck med mindre plösmått enligt rekommendation från Yale men inte hunnit byta än, återkommer när det är gjort!

• Gilla
He63 och 1 till
  • Laddar…
Jonazz80 Jonazz80 skrev:
Har beställt ett nytt slutbleck med mindre plösmått enligt rekommendation från Yale men inte hunnit byta än, återkommer när det är gjort!
Hej,

har du löst problemet? Har samma problem

Yale gör bara leksakslås, hållfasthet är inget de räknat på tror jag, allt är gjort i någon lättmetall och allt går sönder.
Är det någon som kan ta ett kort eller säga vilken ordning färgen på kablarna in i den lilla kontakten på utedelen hade jag varit mycket tacksam!
Interiör av låsenhet med kretskort och lösa kablar, röd pil pekar på liten kontakt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Öppet lås med en synlig kretskortspanel och en röd pil som pekar på en liten kontakt för kablar.
    Skapa konto
  • Inre elektronik av Yale-lås med öppen kontaktdel och pekande röd pil.
    Skapa konto
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.