1 790 läst · 2 svar
2k läst
2 svar
Färgad lack (för parkett) eller bets+hårdvaxolja för gammal trappa?
Slitit som ett djur med att få bort gammal vit färg från en gammal trappa. Nu är den alldeles trä ren och jag skulle vilja få den mörkbrun. Blir inte klok på om det är bättre att lacka den med en pigmenterad lack eller betsa för att hårdvaxolja? Blir det nån skillnad i hållbarhet och hur hal trappan blir? Eller finns det nån annan metod som är bättre för att få trät mörkbrunt?
tacksam för tips!
tacksam för tips!
-
Inloggade ser högupplösta bilderLogga inSkapa kontoGratis och tar endast 30 sekunder
-
Inloggade ser högupplösta bilderLogga inSkapa kontoGratis och tar endast 30 sekunder
-
-
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 4 586 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 4 586 inlägg
Det traditionella sättet är linoljefernissa med lite linoljefärg i (för färgens skull).
Jag la Osmo hårdvaxolja i vår trappa. Först ett lager 3138 Dekorvax och sen vanlig 3062.
Vill du ha mörkbrunt får du välja en annan kulör.

Jag la Osmo hårdvaxolja i vår trappa. Först ett lager 3138 Dekorvax och sen vanlig 3062.
Vill du ha mörkbrunt får du välja en annan kulör.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Liknande trådar
-
Varför släcks rummet bredvid
El -
Varför får jag gula fläckar i badrumstaket.
Badrum -
Spackla fönsterbläck. Spackel spricker. Varför?
Möbelsnickeri -
Nån som kommit till ett svar om vad det grön/ turkosa ( lite glittrigt) pulvret är för något som läcker ut från golvlister mm
Miljö & Hälsa -
Förminskningsnippel läcker
Vatten & Avlopp