Byggahus.se
Röd suröl i ett glas bredvid en burk med etikett "Glögg Sour".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bra suris!
4/5.

• Gilla
Karlia och 2 till
  • Laddar…
A
raveper raveper skrev:
[bild]Mumma. Skogsstjärna.. har en liknande dunk ståendes. Visste inte att ta den gick så bra ihop med pepparkakor dock.
ge fan i min vedkorg:crysmile:

• Haha
FredrikR
  • Laddar…
Första Advent i ”Snickerboa”

Ett av fyra ”Pelarborr” tända!

Ett ljus tänt i en "Pelarborr" ölburk i ett snickareverkstad med träspån och hyvel.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Robert63 och 4 till
  • Laddar…
Sjukt märklig tråd, där folk slår knut på sig själva i sin iver att presentera öl som gör sitt allra allra bästa för att inte smaka öl. De som är intresserade av öl, rekommenderar jag att testa Menabrea, en pigg och smakrik italiens lager.

• Haha
FredrikR
  • Laddar…
Delvis drucket glas med julöl och öppnad Tuborg Julebryg-burk på köksbord.
Skapa konto

Här, en smakrik dansk julöl, god?
Nä inte speciellt!
Varför jag köpt den undrar du, jag fick den av svärmor som varit i Köpenhamn.

Men precis som du anser det där italienska blasket är både smakrikt och gott tycker andra om öl som du inte tycker om, men det är vanligtvis inte då viktigt för oss att påpeka...:beer::rolleyes:

• Gilla
D-bug och 4 till
  • Laddar…
engs
Robert63 Robert63 skrev:
Sjukt märklig tråd, där folk slår knut på sig själva i sin iver att presentera öl som gör sitt allra allra bästa för att inte smaka öl. De som är intresserade av öl, rekommenderar jag att testa Menabrea, en pigg och smakrik italiens lager.
Tycker det är lite uppfriskande med ett gäng som nördar ner sig men för en gångs skull inte har ortodoxisk hållning mot något som uppfattas som originalet (helst omtvistat så de kan bråka sinsemellan), då det ofta går mot det hållet istället. Se typ Pasta Carbonara, Napolitansk Pizza osv. Utan istället kör på, är det gott så är det gott. Oavsett om det är en Arboga eller en lila suröl. ;)

• Gilla
Tomas Mannhard och 2 till
  • Laddar…
engs engs skrev:
Tycker det är lite uppfriskande med ett gäng som nördar ner sig men för en gångs skull inte har ortodoxisk hållning mot något som uppfattas som originalet (helst omtvistat så de kan bråka sinsemellan), då det ofta går mot det hållet istället. Se typ Pasta Carbonara, Napolitansk Pizza osv. Utan istället kör på, är det gott så är det gott. Oavsett om det är en Arboga eller en lila suröl. ;)
Du har så rätt, man ska dricka det man tycker är gott, och kanske inte vara så rädd att prova lite nya saker.;)

• Gilla
Ingenjören och 2 till
  • Laddar…
Robert63 Robert63 skrev:
Vilken av sorterna rekommenderar du?

nino nino skrev:
Vilken av sorterna rekommenderar du?
Sorry, glömde det. Birra Bionda, helst på glasflaskan om 660 ml. Funderar på att skaffa skägg, säga upp mig och spendera resten av mitt liv i bostaden med den.

• Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
Robert63 Robert63 skrev:
Sorry, glömde det. Birra Bionda, helst på glasflaskan om 660 ml. Funderar på att skaffa skägg, säga upp mig och spendera resten av mitt liv i bostaden med den.
Då ska jag beställa en :)

Bra Stigbergets.
Ett glas fyllt med hazy IPA från Stigbergets framför dator med forum på skärmen, och en burk av samma öl bredvid.
Skapa konto

4,0/5,0

• Gilla
Edlunn och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
Frågan är om det skulle varit bättre med flera öltrådar.
Öl är, särskilt idag, en så bred produkt som sinsemellan smakar så grymt olika.
Kanske en om Ale, en om öl med fruktsmak, en för suröl, en för lager etc.

Problemet är att samtidigt finns det väl så mycket i gränslandet mellan stilarna, samt mycket som är svårt att kategorisera.

Egentligen lider vintråden och whiskytråden väl av samma problem.

Mikael_L Mikael_L skrev:

Problemet är att samtidigt finns det väl så mycket i gränslandet mellan stilarna, samt mycket som är svårt att kategorisera.

NEEEJ! ;)
Vi behöver träna på att acceptera varandras olikheter, ställa öppna frågor samt undvika de "förbjudna" orden som "men" och "varför" i våra coachande förhållningssätt till varandra här. :love:
Vi behöver ha samma kartbild men för den skull behöver vi inte vara på samma plats, utan vi får helt enkelt gå ut och mötas där den andra personen befinner sig! :heart:

Yepp, jag har gått kurs.. :geek:

• Gilla
  • Haha
Per Eskilsson och 6 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:

Ja, vi kan ha en tråd för varje öltyp som definieras av SHBF https://shbf.se/ol/oltypsdefinitioner-shbf/ 86 st. om jag räknat rätt. Men, då tillkommer alla gränsfall och nya öltyper som ständigt dyker upp! ;)

• Haha
  • Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
Ölglas märkt Stigbergets fyllt med öl bredvid en burk från Arpus Brewing Co. på ett bord.
Skapa konto

Julbord först med must och kaffe, sedan en god öl hemma i soffan.
Massvis med smak, ingen spritighet trots 10%.
4,25/5,0

• Gilla
Edlunn och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.