12 635 läst · 103 svar
13k läst
103 svar
Esbjörn överklagar förlikningen men domstolen är inte nöjda
Här är vi på samma frekvens. Och det är just detta beteende som är så förvånande då hon är partiledare. Jag håller med dig om Esbjörn & co, men det ligger stort ansvar på Busch, även som privatperson. Hon måste agera som en förebild.harry73 skrev:
Där har du absolut rätt. Hennes allra största problem var att hon började smutskasta och tala illa om juristen. Hade hon inte gjort det, hade hon haft mycket mindre problem (och mer pengar på banken)
Sedan hade hon rätt att det var ett märklig val att välja honom som juridiskt biträde. Jag tycker inte heller att hon gjorde så bra ifrån sig i alla tv-intervjuar som hon hade i början. Det kändes inte som äkta känslor och det var framförallt obehagligt att titta på henne. Å andra sidan fick jag inte heller bra vibbar av esbjörn, brorsonen, juristen, grannen och alla andra inblandade.
Jag försöker lägga så lite ansvar som möjligt på henne, framförallt regeringsansvar, och tycker hon ska agera så lite som möjligt som förebild för oss andra, men det är mina politiska åsikter.elpaco skrev:
Jag tyckte från början att fallet var intressant eftersom jag var nyfiken om Esbjörn hade en chans att få huset tillbaka eller inte. Att motparten var Ebba Busch ändrade inte på det men gjorde troligen att det hamnade i nyheterna. Så att jag står i husköpet på Ebbas sida är framförallt för att jag tror att hon hade lagen på sin sida, och ska man öppna upp för att dra tillbaka försäljningar på dessa grunder, kan det bli problem för alla som köper hus.
Varför MÅSTE hon agera som en förebild? Det räcker väl bra att hon inte gör nåt uppenbart olagligt, lurar nån eller agerar oetiskt. Det enda olagliga var väl att säga sanningen om den sk juristen.elpaco skrev:
https://www.expressen.se/dinapengar/esbjorn-gor-ny-minneskoll-kan-slippa-ur-husavtalet/
OMFG ... såpan går vidare, finns det inget slut på det här tramset, eller ska advokaterna lyckas mjölka ur honom varenda krona av besparingarna?
OMFG ... såpan går vidare, finns det inget slut på det här tramset, eller ska advokaterna lyckas mjölka ur honom varenda krona av besparingarna?
Så var det alltså inte, vilket framgår om man lyssnar på videon med intervjun som Expressen gjorde med Busch där hon sa detta och lite till. Det där lite till brukar utelämnas i rapportering och diskussioner eftersom det gör att Busch framstår som mycket mer lömsk då.M MrDizzy skrev:
Jag tror att du har beskrivit händelseförloppet någotsånär rätt.
En politiker, tillika partiledare, har inte lika mycket privatliv som en anonym medborgare som du och jag. Busch verkar inte ha förstått det, och frågan är väl om hon förstår det nu.F fsn skrev:
En smart politiker försöker se till att hålla sitt privatliv utanför offentligheten så mycket som möjligt. Det gjorde inte Busch. I sakfrågan, dvs fastighetstvisten, har Busch gjort allt rätt och hon gick förmodligen med på förlikningen för att ärendet inte skulle ligga om en våt filt över hennes politiska uppdrag ännu längre. Hon hade garanterat fått rätt i tingsrätten, men då hade kanske ärendet ännu inte varit avgjort.
Från intervjun i Expressen (ung 4.20 in)P pmd skrev:Så var det alltså inte, vilket framgår om man lyssnar på videon med intervjun som Expressen gjorde med Busch där hon sa detta och lite till. Det där lite till brukar utelämnas i rapportering och diskussioner eftersom det gör att Busch framstår som mycket mer lömsk då.
Jag tror att du har beskrivit händelseförloppet någotsånär rätt.
https://www.expressen.se/dinapengar...83-till-domstol-hjartat-haller-pa-att-brista/
"Är det så att Esbjörn absolut inte vill sälja ... ... ja då kommer jag inte att fullfölja detta"
Så jo , hon sa visst så ( i mitt tycke iaf )
Och iom det uttalandet så blev jag väldigt anti-Bush i denna såpa ända fram till förlikningen.
Då blev det ju som en andra chans att få det rätt.
Att gubben nu fortsätter efter den... suck.
Men som sagt , tror mer på att gubben är extremt lättövertalad och därför svänger hit & dit beroende på attityden hos den han har pratat med senast.
Fast återigen så plockar du bara ut en liten del av det faktiska uttalandet.M MrDizzy skrev:Från intervjun i Expressen (ung 4.20 in)
[länk]
"Är det så att Esbjörn absolut inte vill sälja ... ... ja då kommer jag inte att fullfölja detta"
Och iom det uttalandet så blev jag väldigt anti-Bush i denna såpa ända fram till förlikningen.
Men som sagt , tror mer på att gubben är extremt lättövertalad och därför svänger hit & dit beroende på attityden hos den han har pratat med senast.
M MartinP666 skrev:
fy fan vilken vinklad historia..M MrDizzy skrev:Från intervjun i Expressen (ung 4.20 in)
[länk]
stackars lille Esbjörn... nä nä..
Jäkla tjuvpack som är igång..
sätt gubben bakom lås och bom kasta bort nyckeln och låt betalande svenskar fira jul i fred... Detta är inget annat än samma vänster tugg som tidigare... lite fascinerande att detta kommer så lägligt runt ny statsminister... ny budget.. mps avhopp mm..
Allvetare
· Tullinge
· 5 143 inlägg
Frågan är om hovrätten.kan ta hänsyn till demensfrågan? Då överklagandet inte nämnde det.
Som jag ser det plockade jag ut den väsentliga delen, så tillvida att Ebba skulle ha backat och inte drivit det vidare, MEN nu gjorde hon det och det blev förlikning. Och iom att gubben godtog förlikningen (som kan ses som en andra chans att få så det blir rätt) så har han (igen i mitt tycke) inget han borde bråka om.M MartinP666 skrev:
Du är helt fri att tycka annorlunda.
Jepp, vinklad historia.Maskintok skrev:fy fan vilken vinklad historia..
stackars lille Esbjörn... nä nä..
Jäkla tjuvpack som är igång..
sätt gubben bakom lås och bom kasta bort nyckeln och låt betalande svenskar fira jul i fred... Detta är inget annat än samma vänster tugg som tidigare... lite fascinerande att detta kommer så lägligt runt ny statsminister... ny budget.. mps avhopp mm..![]()
Och hade det som sagt inte varit för Bush uttalande i Expressen så hade jag tyckt "ta det till rätten & låt det avgöras där" Nu klantade hon sig och som partiledare ska tycker jag att hon ska stå för sitt ord.
Dock blev det förlikning och gubben godkände det. Det var hans andra chans och klantade han bort sig, taskigt för gubben.
( är inte 100% på någons sida, då ingen är 100% på min sida
Allvetare
· Tullinge
· 5 143 inlägg
Men det är när man plockar delar ur ett stycke som saker blir fel.M MrDizzy skrev:Som jag ser det plockade jag ut den väsentliga delen, så tillvida att Ebba skulle ha backat och inte drivit det vidare, MEN nu gjorde hon det och det blev förlikning. Och iom att gubben godtog förlikningen (som kan ses som en andra chans att få så det blir rätt) så har han (igen i mitt tycke) inget han borde bråka om.
Du är helt fri att tycka annorlunda.
Jepp, vinklad historia.
Och hade det som sagt inte varit för Bush uttalande i Expressen så hade jag tyckt "ta det till rätten & låt det avgöras där" Nu klantade hon sig och som partiledare ska tycker jag att hon ska stå för sitt ord.
Dock blev det förlikning och gubben godkände det. Det var hans andra chans och klantade han bort sig, taskigt för gubben.
( är inte 100% på någons sida, då ingen är 100% på min sida)
Du missade det viktigaste....
Redigerat:
Allvetare
· Tullinge
· 5 143 inlägg
Jag tror att Esbjörn ljuger. För under. Intervjun gömmer han halva ansiktet.
Från 4:15 i videon till 4:35 i videon. Notera förbehållet om de två andra personerna som gör anspråk på fastigheten.M MrDizzy skrev:
Allvetare
· Tullinge
· 5 143 inlägg